فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش 5 فیلم ایرانی در جشنواره «فیلم خانه آسیا» بارسلونا


به گزارش خبرگزاری فارس،جشنواره «فیلم خانه آسیا» (که به «هفته فیلم خانه آسیا» نیز مشهور است)، با همکاری رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در مادرید، نسبت به نمایش چهار فیلم با پخش کنندگی این بنیاد به اسامی «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی (در بخش رقابتی)، «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی (در بخش نمایش های ویژه)، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن و «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان زاده (هر دو در بخش پانوراما) اقدام خواهد نمود. در چارچوب این هماهنگی‌ها، فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی نیز در بخش پانوراما به روی پرده خواهد رفت.

در این جشنواره فیلم سینمایی«چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی نیز به عنوان تنها نماینده کشور افغانستان به نمایش در می‌آید.

بر اساس تفاهم حاصل شده با «خانه آسیا»، پنج فیلم ایرانی دیگر نیز در رویدادی ویژه در  آینده‌ای نزدیک به عنوان نمایندگان سینمای ایران در شهرهای بارسلون و مادرید به نمایش در خواهند آمد.

در مراسم افتتاحیه هفته فیلم خانه آسیا که در سینما جیرونای بارسلون و با حضور مسئولین شهر بارسلون، دیپلماتهای خارجی مقیم این شهر، هنرمندان و مدیرکل و مسئولان خانه آسیا برگزار شد، خانم "مننه گرس" مدیر بخش فرهنگ خانه آسیا در سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع سینمای ایران گفت: سینمای ایران در جهان شناخته شده است و انسانیت در آثار سینمای ایران تجلی یافته است. وی با قدردانی از بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در اسپانیا افزود: حضور خوب فیلمهای ایرانی با همکاری بنیاد فارابی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در اسپانیا تحقق یافت و با خوشامدگویی به علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی به عنوان مهمان ویژه هفته فیلم خانه آسیا، از همکاری های وی و علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی صمیمانه تشکر کرد.

وی با اشاره به تنوع موضوعی فیلمهای ایرانی ارائه شده در این رویداد سینمایی از حاضران خواست به تماشای این فیلمها بنشینند.

جشنواره «فیلم خانه آسیا» از ۲۰ تا ۲۴ آبان در شهر بارسلونا در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جشنواره فیلم فجر 33 : تیزر فیلم سینمایی «خانه دختر»