سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش شکایت از وضعیت زندان‌های بحرین


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد تقی» مدیر اداره نظارت بر مراکز اصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین اعلام  کرد که دبیرخانه تاکنون 128 شکایت و 589 درخواست کمک از ابتدای ماه می 2014 تا 30 آوریل 2015 دریافت کرده است که در مقایسه با سالهای 2013 و 2014 به میزان 375 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه العالم، وی گفت: افزایش میزان شکایتها اغلب به بازداشت شدگان زندان «جو» در پی اغتشاشات ماه مارس گذشته بازمی‌گردد. شکایت زندانیان و یا بازداشت شدگان در این زندان درباره وقوع اقدامی مغایر با قانون از سوی وابستگان به وزارت کشور و یا محروم کردن زندانیان از حق و حقوقی است که قانون برای آنها تصویب کرده است.

مدیر اداره نظارت بر مراکز اصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین افزود: وزارت کشور ساختمان مستقلی در داخل زندان جو بنا به درخواست دبیرخانه تعیین کرده است تا از آن برای استقبال و دیدار زندانیان و دریافت شکایت‌های آنان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با درخواست جایگزین کردن ساختمان‌های قدیمی با ساختمان‌های جدید در زندان جو و تاسیس شاخه‌ای از مرکز آموزش حرفه‌ای «ناصر» در زندان موافقت شده است.

وی بیان کرد که این شکایت‌ها شامل بدرفتاری و یا رفتارهای غیرانسانی، غیرحرفه ای و توهین به عزت و کرامت افراد زندانی است.

بحرین از سال 2011 تاکنون شاهد اعتراض های گسترده مردمی درمخالفت با رژیم آل خلیفه است که به دنبال آن صدها نفر بازداشت و زندانی و دهها نفر نیز در درگیری ها توسط نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QZN8BF


ویدیو مرتبط :
وضعیت فجیع یکی از زندان های بحرین