مریلا زارعی: سینمای ما ناگزیر به استفاده از بازیگران تکراری است


  X  

مریلا زارعی: سینمای ما ناگزیر به استفاده از بازیگران تکراری است

باشگاه خبرنگاران/ مریلا زارعی بازیگر سینما در خصوص بروز و ظهور بازیگران ماندگار و صاحب سبک یک دهه اخیر گفت: من زیاد با این موضوع موافق نیستم که نتوانستیم طی یک دهه اخیر بازیگران صاحب سبک زیادی را به سینما معرفی کنیم. چون فکر می‌کنم بر اساس مقتضیات زمان و شرایط خود سینما، قصه‌ها و احوال‌ جامعه به همان نسبت بازیگران خوبی به سینما معرفی شدند و پا به این عرصه گذاشتند. شاید سینمای ما تا حدودی به لحاظ موضوع کوچک‌تر و محدود‌تر شده و بازیگران محدود‌تری را معرفی کرده اما مهم و در کل بحث عرضه و تقاضاست. به اندازه‌ای که بستر مناسب فراهم شده، یک یا دو نفر و یا بیشتر بازیگر تازه وارد از هر سال در سینما داریم که بسیار با استعداد هستند و برای این سینما با این تولیدات مناسب است.
وی در مورد استفاده از بازیگران تکراری در پروژه‌های مختلف و عواقب آن بیان کرد: سینمای این روز‌های ما ناگزیر به استفاده از بازیگران تکراری در فیلم‌های مختلف است. به این خاطر که ما در رابطه با فیلم‌هایمان تبلیغات خوبی نداریم، یعنی این تبلیغات اگر بود شاید تهیه‌کننده‌ها و فیلم‌سازان قدرت ریسک بیشتری روی چهره‌های جدید داشتند. پس چون دست آن‌ها در این زمینه بسته است، با کسانی کار می‌کنند که یک سابقه ذهنی در مخاطب ایجاد کرده باشند، این شرایطی است که خود مسئولان فرهنگی به سینما وارد کردند.
این بازیگر تصریح کرد: اگر سینما ابزار تبلیغاتی بسیار خوبی مانند همه جای دنیا باشد، به طور قطع تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار تمایل به استفاده از چهره‌های تکراری ندارند. ضمن اینکه من معتقدم برخی از چهره‌های تکراری در بعضی از مواقع به خاطر توانایی بازیگریشان تکرار می‌شوند، یعنی بعضی از نقش‌ها است که فیلم‌ساز نیازمند بازیگر با تجربه است. بازیگری که توانایی اجرا و ایفای نقش بالایی داشته باشد و بتواند نقش‌های متفاوتی را بیشتر از خود ارائه و پرورش دهد. در کل نه خود بازیگر علاقه‌مند به دیده شدن دائم دارد و نه مردم تمایل دارند بازیگران را در یک شکل و شمایل ببینند.
زارعی از تجربه همکاری جدیدش با حاتمی‌کیا اینگونه گفت: تجربه جدید من در «بادیگارد» بسیار درخشان بود و بسیار یاد گرفتم.
همچنین این بازیگر در پایان در تعریف از چند شخصیت سینمایی کشور اظهار داشت:ابراهیم حاتمی‌کیا: یک فیلمساز بزرگ؛ پرویز پرستویی: بازیگر درخشان؛ خسرو شکیبایی: عشق؛ هستند.


ویدیو مرتبط :
اولین حضور مریلا زارعی در سینمای ایران