سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ مقابله با پوکی استخوان و آلزایمر


دکتر سلام/ مقابله با پوکی استخوان و آلزایمر شفا آنلاین/ به گفته کارشناسان تغذیه کمبود سدیم در بدن منجر به رفلاکس اسید معده، پوکی استخوان، آرتروز، مشکلات عصبی، عفونت های باکتریایی، احساس خستگی و کوفتگی، از بین رفتن حافظه و حتی سنگ کلیه می شود. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند همواره باید مواد خوراکی سرشار از سدیم در وعده های غذایی گنجانده شود تا تعادل هر وعده حفظ شود. در ادامه به مواد خوراکی سرشار از این ماده اشاره می شود.

اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی ۱۲۵ میلیگرم سدیم است. می توان از اسفناج به جای کاهو در سالاد استفاده کرد.

چغندر: چغندر می تواند ۶۵ میلیگرم از سدیم موردنیاز بدن را تامین کند. چغندر می تواند بهترین جایگزین نمک به منظور تامین سدیم باشد. مصرف آب چغندر هم مفید است.

کرفس و هویج: هر دو این سبزیجات منبع خوب سدیم هستند. یک ساقه بزرگ کرفس و یک هویج حاوی ۵۰ میلیگرم سدیم هستند.

تخم مرغ: یک تخم مرغ بزرگ می تواند به اندازه ۱۵۰ میلیگرم سدیم داشته باشد که عمدتا در زرده تخم مرغ یافت می شود. اما مصرف بیش از دو عدد تخم مرغ در روز توصیه نمی شود.

ماست: یک فتجان ماست ساده بالغ بر ۱۲۵ میلیگرم سدیم بدن شما را تامین می کند.






منبع: شفا آنلاین


ویدیو مرتبط :
پوکی استخوان،علل راههای تشخیص ودرمان،دکتر دقاق زاده