ثبت فصلنامه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی در پایگاه نمایه سازی بین‌المللی


فصلنامه علمی پژوهشی Journal of Information Systems and Telecommunication جهاد دانشگاهی در پایگاه بین‌المللی نمایه سازی Indexcopernicus ثبت شد.

به گزارش ایسنا، شیرین گیلکی، مدیر انتشارات پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی گفت: ثبت نام و درخواست برای نمایه شدن این فصلنامه در سایت مذکور در دسامبر 2014 با هدف افزایش خوانایی مقالات فصلنامه و معرفی در سطح بین‌المللی انجام شد. پس از ارسال نشریات به صورت الکترونیکی و چاپی به کشور لهستان در اکتبر 2015 موافقت لازم در این خصوص از سوی پایگاه مربوطه اعلام شد و از این پس فلصنامه علمی پژوهشی JIST که توسط پژوهشکده منتشر می‌شود در فهرست Master Journal List این پایگاه به نشانی www.indexcopernicus.com نمایه می شود.

وی تصریح کرد: این پایگاه، نشریات علمی را بر اساس شاخص‌های مختلف ارزیابی می‌کند و در این بررسی که توسط داوران و متخصصین Copernicus انجام شده است فصلنامه JIST امتیاز 83.58 را کسب کرده است.

گیلکی افزود: این فصلنامه قبل از این در پایگاه‌های استنادی علوم جهان اسلام، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، بانک اطلاعات نشریات کشور(مگیران) و مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) نیز نمایه می‌شده است.

وی در خصوص این پایگاه بین‌المللی نمایه‌سازی گفت: Copernicus یک منبع اطلاعات علمی مبتنی بر وب است که از سال ۱۹۹۹ تأسیس شده است و یک ابزار اساسی برای دانشمندان، محققان و سازمان‌های دولتی فراهم کرده است. این پلت فرم آنلاین، یک گروه پژوهشی مجازی است که با هدف بهره‌وری علمی تشکیل شده و یک محیط تحقیقاتی کامل است که ابزار مورد نیاز برای تحقیقات بین‌المللی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران