سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفر تعدادی از مقامات عالی‌رتبه آفریقایی به ایران


سفر تعدادی از مقامات عالی‌رتبه آفریقایی به ایران

ایسنا/ مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه خبر داد: تعدادی از مقامات عالی رتبه برخی از کشورهای آفریقایی به منظور شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در تاریخ 2 آذرماه در تهران برگزار خواهد شد، به ایران سفر خواهد کرد.

حسین ملاعبداللهی، در گفت‌و‌گو با ایسنا، همچنین با بیان اینکه در روز سه شنبه هفته گذشته اجلاسی مشترک از سوی وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، ادامه داد:‌ در این اجلاس مجموع سفرای ایران در آفریقا و همچنین مجموع سفرای کشورهای آفریقایی در تهران حضور داشتند.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه و سخنرانی نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت، افخمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین خودش به عنوان مدیر کل آفریقای وزارت خارجه خاطر نشان کرد:‌ در این جلسه همچنین سه تن از سفرای آفریقایی در تهران و سه تن از سفرای ایران در آفریقا به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز میزگرد تخصصی با حضور سفرای ایران و آفریقا و تعدادی از بازرگانان ایران و آفریقا برگزار شد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه همچنین به سفر هفته قبل معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر ‌حدود یکصد نفر از تجار و بازرگان آفریقایی وی را همراهی می‌کردند و جلسه‌ای مشترک بین بازرگانان ایرانی در بخش خصوصی و دولتی با بازرگانان این کشور برگزار شد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این گونه نشست‌ها به گسترش هر چه بیشتر روابط ایران با کشورهای آفریقایی به خصوص در زمینه تجارت و بازرگانی منجر شود.


ویدیو مرتبط :
ایران میزبان مقامات عالی رتبه ICT