سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماشاگران ایرانی من را شگفت زده کرده‌اند/ نصیری‌نیا مربی بزرگی است


رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا از حضور پرتعداد و پرشور تماشاگران ایرانی در سالن رقابت‌های قهرمانی جهان بسیار راضی است و اظهار امیدواری می‌کند که این روند تا پایان رقابت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مایکل ماسیک، رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا که در حقیقت میزبان رقابت‌های جهانی سال 2015 در شهر هیوستون است در چهارمین روز رقابت‌ها در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر شد تا پاسخگوی سوالات آنها باشد. مشروح این گفت و گو را در ادامه خواهید خواند.

سوال: بنا بر اعتراف حاضران در رقابتهای سال جاری، این دوره از مسابقات بسیار خوب برنامه ریزی شده و بسیاری از شرکت کنندگان از برگزاری رقابت‌ها راضی‌اند.

ماسیک: خب این مسئله برای ما بسیار خوشحال کننده است که شرکت کنندگان از نحوه میزبانی ما راضی هستند. به هر حال ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا شرایط میزبانی خوب باشد. برای برگزاری بهتر رقابت‌ها، ما ارتباط بسیار خوبی با شهرداری هیوستون داشتیم. شهرداری هیوستون در زمینه های فرهنگی و ورزشی پیشرو است و در این زمینه کمک‌های زیادی به برگزاری رقابت‌ها کرده است. اولین نکته برگزاری خوب رقابت‌های ما، همین همکاری نزدیک بین ارگان‌هایی است که در برگزاری دست اندرکار بوده اند. از طرفی دیگر ما می‌خواستیم یک نمایش خوب از وزنه‌برداری به دنیا نشان بدهیم. این هم کار راحتی نبود. ما در رقابت‌های جهانی سال 2015 می خواستیم نشان بدهیم که وزنه برداری یک ورزش جذاب و مدرن است که همگان می توانند از آن لذت ببرند. ما در این زمینه هم تلاش‌های زیادی کرده ایم که چهره وزنه برداری یک چهره زیبا و دلنشین برای مردم دنیا باشد.

سوال: و نکته اینجاست که کشور آمریکا پس از چهل سال میزبان شده و در تیم شما کسی نبود که تجربه برگزاری رقابت‌های جهانی وزنه برداری را داشته باشد.

ماسیک: دقیقا همین طور است. کسی از ما یادش نیست که آخرین میزبانی آمریکا چگونه بوده است و در این زمینه هیچکدام از تیم 9 نفره من در فدراسیون وزنه برداری آمریکا تجربه ای در این زمینه نداشت. ما سال 2011 میزبان رقابت‌ها شدیم و از آن زمان تلاش کردیم که تدارک خوبی برای برگزاری ببینیم. با این وجود وقتی در روزهای اولیه رقابت‌ها این همه واکنش خوب و مثبت تیم‌های شرکت کننده را می بینیم برای من بسیار خوشحال کننده است. به خودمان افتخار می کنیم که توانستیم رضایت شرکت کنندگان را جلب کنیم.

سوال: چه نکته جذابی در این چند روز نخست در رقابت‌ها دیده اید؟

ماسیک: صداقتا می گویم حضور پر شور ایرانیان و تشویق آنها برای من یکی از جالب ترین نکات مسابقات بوده است. آنها برایشان فرقی ندارد ورزشکار مدال می گیرد یا نه. تعداد زیادی به صورت متحد و با پرچم‌های کوچک بزرگ به سالن می آیند. سر و صدا می کنند. تشویق می کنند و حال و هوای سالن رقابت‌ها را عوض می کنند. ای کاش اینها هر روز به سالن بیایند و ای کاش تماشاگران آمریکایی و سایر تماشاگران هم بتوانند مانند تماشاگران ایرانی باشند.

سوال: موردی دیگری در مورد ایران دارید که اشاره کنید؟

ماسیک: خب ما در تیم ملی آمریکا یکی از قهرمانان بزرگ شما را داریم که مربی الکس لی یکی از وزنه برداران ما است. شاهین نصیری نیا بخوبی توانسته این ورزشکار را ارتقا بدهد. خب مشخص است که مربی بزرگ می تواند ورزشکار بزرگ تربیت کند. برای ما هم عملکرد او و شاگردش بسیار رضایت بخش بود. الکس لی تا اینجای مسابقات بهترین وزنه بردار ما بوده است. البته به طور کلی وزنه‌برداران آمریکایی وزنه برداران گروه های B و C هستند. ما چندان نمی توانیم به مدال فکر کنیم.

سوال: دوباره به مسابقات برگردیم. سطح کیفی رقابت‌ها را چطور می‌بینید؟

ماسیک: خب پیش از مسابقات که رکورد کشورهای شرکت کننده شکسته شد و تا آستانه شکسته شدن تعداد نفرات نیز رفتیم. اما در همین روزهای اول دیدیم که رقابت‌ها با رکوردشکنی آغاز شده است. این یک خبر خوب برای ما است که بتوانیم در روزهای آتی نیز شاهد رکوردشکنی باشیم. به نظر من سطح کیفی رقابتها نیز بالا است. از طرفی دیگر رسانه های زیادی هم از رقابت‌ها استقبال کرده اند و بیش از یکصد خبرنگار و عکاس از سراسر دنیا به آمریکا آمده اند. همچنین پخش تلویزیونی رقابتها برای بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا آماده می شود. این مسایل نیز بر کیفیت مسابقات تاثیر می گذارد.

سوال: لطفا کمی در مورد ساختار وزنه برداری در آمریکا و اینکه چطور تیم‌های ملی را انتخاب می کنید، بگویید.

ماسیک: هر کشوری برای خود قوانینی دارد. ما هم اینجا در وزنه برداری قوانین خاص خودمان را داریم. اعضای کادر فدراسیون ما کلا 9 نفر هستند و تیمهای ملی براساس رقابتهای انتخابی برگزیده می شوند. یعنی ما یک دوره رقابت‌های انتخابی منطقه ای داریم و بعد انتخابی ملی. آنهایی هم که در سطح ملی باشند یا می توانند به کمپ تمرینی اسپرینگ کلورادو بیایند و آنجا تمرین کنند یا خودشان هرجا که خواستند تمرین کنند. ما اکنون وزنه برداری قدرتمندی نداریم. شما نمی توانید وزنه برداری ما را با ایران مقایسه کنید. ما تا سه سال پیش 9 هزار نفر وزنه بردار ثبت نام شده در سراسر کشور داشتیم که با سه سال فعالیت اکنون به 25 هزار نفر رسیده است. امیدواریم در آینده بتوانیم وزنه برداران بهتری در رده ملی داشته باشیم.

سوال: فدراسیون کشتی آمریکا ارتباط نزدیکی با فدراسیون ایران دارد، شما چطور؟ برنامه ای برای توسعه همکاری ها دارید؟

ماسیک: وزنه برداری شما در ایران عالی است. ما به لحاظ ورزشی فاصله زیادی با شما داریم. این باعث خشنودی ما خواهد بود که بتوانیم از تجربیات ایران برای پیشرفت در وزنه برداری استفاده کنیم. من برای موضوع ویزای تیم ایران برای حضور در این رقابت‌ها ارتباط نزدیکی با فدراسیون شما داشتم و خیلی خوشحالم که سرانجام همه تیم شما توانستند به آمریکا بیایند. امیدوارم این همکاری ها ادامه پیدا کند. ما آماده هرگونه همکاری مشترک هستیم. واقعیت این است که ما در ورزش به هیچ چیزی جز ورزش فکر نمی‌کنیم و در ورزش هم هیچ خط قرمزی برای افزایش دوستی ها نیست. در مورد فدراسیون کشتی هم که گفتید قرار است ریچ بندر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا که از دوستان نزدیک من است برای دیدن رقابتها به هیوستون بیاید. ما در آمریکا سعی می کنیم رابطه نزدیکی با فدراسیونهای مختلف داشته باشیم و از تجربیات هم استفاده کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هنرنمایی شگفت انگیز یک پسر ایرانی در مسابقه استعدادیابی امریکا داوران را شگفت زده کرد !