سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسابقه داستان‌نويسي سلطان ادبيات جنايي


ايسنا/ «استفن کينگ»، نويسنده مشهور، يک مسابقه داستان‌نويسي در ژانر وحشت راه‌اندازي کرده است.
 جنايي‌نويس مشهور آمريکايي که «درخشش» و «مه» را در کارنامه‌اش دارد، رقابتي را براي انتخاب بهترين داستان کوتاه ترسناک به راه انداخته است.

روزنامه «گاردين» و انتشارات انگليسي «هادر و استوگتون» در اين مسير کينگ را همراهي مي‌کنند. نويسنده «مسير سبز» اين داستان‌ها را که بايد کمتر از 4000 کلمه باشند مورد مطالعه و بررسي قرار مي‌دهد و بهترين آن‌ها را انتخاب مي‌کند.

کينگ در مقدمه «شيفت شب» اولين مجموعه داستان خود که 37 سال پيش منتشر شد، داستان کوتاه ژانر وحشت را اين‌گونه تعريف کرد: اثري که بايد داستاني را روايت کند که بتواند خواننده يا شنونده را براي مدتي مسخر خود کند و او را در دنيايي که هرگز وجود نداشته و نمي‌توانسته وجود داشته باشد، گم کند.

به گزارش گاردين، استفن کينگ تاکنون بيش از 50 رمان و نزديک به 200 داستان کوتاه به نگارش درآورده است. او بسياري از داستان‌هاي ديده‌نشده‌اش را در جديدترين مجموعه خود «بازار خواب‌هاي بد» در دست چاپ دارد.

کينگ خالق بيش از ‌200 اثر ادبي در ژانرهاي وحشت و خيال‌پردازي است. وي نويسندگي را در سن هفت‌سالگي و بعد از پيدا کردن يک صندوقچه‌ حاوي کتاب‌هاي جنايي آغاز کرد و با نام‌هاي مستعار «ريچارد باچمن» و «جان سوئيتن» تاکنون آثار متعددي نوشته است. رمان‌هاي کينگ چنان با استقبال گرمي از سوي خوانندگان او روبه‌رو شد که ديري نپاييد به سينما نيز راه يافت.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌هاي او فيلم‌هاي بسياري ساخته‌اند. فهرست برخي از اين فيلم‌ها که با بازي درخشان بازيگران نام‌دار بر پرده رفته از اين قرار است: «مسير سبز»، «رهايي از شائوشنگ» و «مه» به کارگرداني «فرانک دارابونت»، «ميزري» به کارگرداني «راب راينر» و «1408» به کارگرداني «مايکل هاف استروم».


ویدیو مرتبط :
داستان خیلی زیبا از سلطان محمود