گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



انتشار فهرست تخریب‌ کنندگان قله اورست


مقامات چینی اعلام کردند، تصمیم دارند نام گردشگرانی که روی کوه اورست نقاشی‌ های گرافیتی می‌ کشند را اعلام کرده و آن‌ها را خجالت‌ زده کنند.

به گزارش ایسنا، با افزایش نقاشی‌ ها و نوشته‌ های گرافیتی روی نقاط مختلف اورست، مسئولین چین به این نتیجه رسیده‌ اند که عوامل این تخریب‌ ها را معرفی کنند.

در بخش چینی این کوه و در کمپ نخست اورست، نوشته‌ هایی با مضمون «من این‌ جا بودم» به زبان‌ های مختلف حک شده و موجبات نارضایتی مقامات گردشگری این کشور را فراهم کرده است.

یکی از مسئولین چینی‌ درباره این طرح گفت: ما امسال لیست سیاهی تهیه کرده‌ ایم و قرار است توریست‌ های بدرفتار، مخصوصا آن‌ ها که گرافیتی می‌ کشند را جریمه کنیم. این فهرست از طریق رسانه‌ ها عمومی خواهد شد.

به گزارش حریت دیلی نیوز، چین همچنین اعلام کرده قصد دارد تابلوهایی را تعبیه کند تا گردشگران بتوانند نوشته‌ ها و طرح‌ های خود را روی آن بنویسند و بکشند و از تخریب این منطقه گردشگری و میراث طبیعی خودداری کنند.

ماه می شلوغ‌ ترین زمان سال برای بالا رفتن از قله اورست است. کمپ اول اورست در سال 2015 به طور میانگین روزانه 550 بازدیدکننده داشت. دیوار چین هم از دیگر جاذبه‌ های این کشور است که تخریب آن توسط گردشگران نگران‌ کننده است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
گزارش از پناهگاه اول قله اورست