سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده از مزیت های مرزی مصداق بارز حركت درراستای اقتصاد مقاومتی است


به گزارش ایرنا «علی اوسط هاشمی» یكشنبه شب در كارگروه ویژه مرز در زاهدان اظهار داشت: هیچ حوزه ای همچون مرز نمی تواند مولفه های اقتصاد مقاومتی را برآورده كند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با افغانستان و پاكستان ظرفیت مرزی بسیار مطلوبی دارد كه حتی مسئله تحریم نیز نمی تواند بر آن اثر گذارد.
وی با اشاره به مضرات قاچاق افزود: نمی توان انتظار برآورده شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی را با وجود پدیده شوم قاچاق داشت بنابراین برای مقابله با این پدیده باید بطور جدی اقدام كرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح كرد: اگر اقتصاد مقاومتی یك باور ملی است، مقابله با قاچاق نیز یك وظیفه ملی محسوب می شود و برای ریشه كن شدن قاچاق باید نظارت ها افزایش یابد.
هاشمی خاطرنشان كرد: باید افرادی كه اقدام به قاچاق می كنند شناسایی شده و از توان آنان در مسیر قانونی استفاده شود.
وی با اشاره به اسكله های موجود در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 6 اسكله در جنوب استان شناسایی شده كه باید از سوی دستگاه های استانی دست اندركار تعیین كاربری شود.
وی همچنین با تاكید بر هدفمندی در آمدهای ناشی از فروش فرآورده های نفتی مرزنشینان افزود: نباید پول فروش فراورده های نفتی بصورت نقدی در اختیار مرزنشینان قرار گیرد بلكه باید از آن در راه اشتغال زایی استفاده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پایش مرزی به صورت الكترونیك باید در اولویت دستگاه های دست اندركار باشد به طوری كه تمام مرز زیر پوشش این فناوری قرار گیرد.
هاشمی تصریح كرد: احداث پل دوم مرز میلك نیز باید بصورت جدی پیگیری شود زیرا اقدامات لازم در حوزه داخلی آن انجام و اعتبار آن نیز در نظر گرفته شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این كارگروه گفت: به منظور توسعه امنیت پایدار در 16 استان كشور 863 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 در نظر گرفته شده بود كه سهم این استان از این مقدار 207 میلیارد ریال بوده است.
علی اصغر میرشكاری خاطرنشان كرد: تا كنون 24 درصد این اعتبارات به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.
وی بیان كرد: 2 نشست مشترك مرزی در سال 94 با پاكستان و یك نشست نیز با مسئولان افغانستان برگزار شده كه در مجموع 49 مصوبه داشته است.
وی افزود: در سفر دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاكستان نیز مصوب شد تا مرز پیشین و ریمدان كه تا پیش از این توسط این كشور رسمیت نداشت به رسمیت شناخته شود.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه بازارچه های مرزی، ایجاد پایگاه های بهداشتی در مرز و پایش تصویری مرز از برنامه هایی است كه برای توسعه فعالیت های مرزی استان در نظر گرفته شده است.
شبس*7311 / 6081*1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصداق بارز مرگ بر آمریکا