علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تولید چسب زخم هوشمند


جام نیوز/ محققان دانشگاه Bath انگلستان، از نمونه‌ اولیه‌ یک چسب زخم دیجیتال رونمایی کردند که می‌تواند میزان مقاومت باکتری‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، گفته می‌شود استفاده از این نوع چسب زخم باعث می‌شود تا آنتی‌بیوتیک کمتری به بدن بیمار تزریق شود.

این چسب زخم آزمایشی از نگاهی شباهت هایی به ژل و کپسول‌های کوچک دارد، وقتی این چسب زخم در تماس با باکتری قرار می‌گیرد، تغییر رنگ می دهد، درخشش این چسب زخم در واقع به پرستاران هشدار می‌دهد که زخم عفونت کرده است، در نتیجه‌ی این واکنش شیمیایی، پوسته‌ی کپسول‌های رنگ درون باند سوراخ می‌شود. وقتی آن رنگ در ژل اطراف‌ حل می‌شود، چسب زخم می‌درخشد.

استفاده بیش از اندازه از آنتی بیوتیک ها بلاخص برای کودکان منجر به اشاعه بیماری های عفونی می شود و احتمال به وجود آمدن باکتری‌هایی را که در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند را افزایش می‌دهد؛ گفته می شود این چسب زخم به خصوص برای بیماران پس از عمل جراحی مفید خواهد بود، حتی به تشخیص زخم‌های عفونت کرده نیز کمک می‌کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تولید چسب زخم از کرم ایزینیا