سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر خارجه انگلیس:برای اقدام علیه داعش در سوریه پایه حقوقی کافی وجود دارد


وزیر خارجه انگلیس:برای اقدام علیه داعش در سوریه پایه حقوقی کافی وجود دارد

ایرنا/ 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه مدعی شد که برای اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق 'پایه حقوقی وجود دارد ' و نیازی به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل نیست.

وزیر خارجه انگلیس در جریان سفرش به آلبانی، به خبرنگاران گفت: ما باور داریم که پایه حقوقی کافی برای اقدام علیه گروه داعش در عراق و سوریه وجود دارد و ما دلیلی برای گرفتن قطعنامه شورای امنیت که می تواند با وتو روسیه مواجه شود، نمی بینیم.
هاموند عنوان کرد: براین اساس نیازی برای پشتیبانی سازمان ملل برای گسترش حملات هوایی نیروی هوایی انگلیس از عراق به سوریه وجود ندارد.
وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد:' براساس شواهد موجود، اولویت نخست روسیه در سوریه، نه شکست داعش بلکه سرپا نگه داشتن دولت بشار اسد است.'
اظهارات هاموند متعاقب اظهارات روز چهارشنبه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشست مجلس عوام در همین مورد صورت می گیرد.
کامرون در نشست مجلس عوام در پاسخ به پرسش 'روبرتسون ' نماینده حزب ملی اسکاتلند که آیا پیش از هرگونه اقدام نظامی در سوریه، با توجه به حضور انگلیس در نشست وین، منتظر قطعنامه سازمان ملل خواهد ماند یا خیر،؟ گفت: «روسیه اهدافی متفاوت از ما دارد و آنها بارها تهدید کرده اند هر قطعنامه این چنینی را وتو خواهند کرد.».
وی افزود: «البته، همیشه در این شرایط، ترجیح کسب حمایت کامل شورای امنیت سازمان ملل، است ولی من باید بگویم آنچه بیشترین اهمیت را دارد، این است که هرگونه اقدامی که ما اتخاذ می کنیم، هم قانونی باشد هم به حفاظت از انگلیس کمک کند.
به گزارش منابع انگلیسی، هاموند همچنین در اظهاراتش در آلبانیا پایتخت آلبانی با اشاره به حملات تروریستی پاریس، گفت: این حملات نشان داد که نیاز به یک همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان کشورهای اروپایی برای شناسایی و بازداشت عاملان گروه تروریستی داعش وجود دارد .
وی افزود: به دنبال حملات یاد شده، انگلیس اقدام به همکاری اطلاعاتی با فرانسه برای دستگیری مظنونین به عمل آورد اما لازم است که این همکاری میان تمامی دستگاه های اطلاعاتی در سراسر اروپا صورت گیرد.
هاموند وزیر خارجه انگلیس در جریان سفرش اروپایی اش بعد از دیدار از آلبانی و گفت وگو با مقامات این کشور، راهی قبرس خواهد شد .


ویدیو مرتبط :
وزیر بهداشت و معاون حقوقی وزارت خارجه وارد مکه شدند