تکرار تجمع سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج/هیات مدیره موسسه همکاری نمی‌کند


سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج برای چندمین بار پیاپی در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بعد از ماجرای پرحواشی موسسه غیرمجاز "میزان" در حدود یکسال گذشته و تجمعاتی که سپرده گذاران آنچه در مقابل شعب موسسه و یا بانک مرکزی انجام دادند، این بار و به فاصله ای کوتاه از سامان یافتن موسسه میزان، سپرده گذاران موسسه غیر مجاز ثامن الحجج بارها دست به تجمع زده اند.

صبح امروز یکشنبه سپرده‌گذاران موسسه غیر مجاز ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. این افراد با دردست داشتن پلاکارد‌هایی خواهان تعیین تکلیف سپرده‌های خود شدند. شواهد نشان می دهد که سپرده‌گذاران این موسسه بصورت ساماندهی شده اقدام به مسدود کردن خیابان‌های اصلی کرده و با برهم ریختن نظم این محدوده، شعار‌هایی با مضمون درخواست حمایت از سوی بانک مرکزی سر می‌دهند.

تا کنون اطلاع رسانی دقیقی در رابطه با علت مشکلات ایجاد شده برای ثامن الحجج انجام نشده، اما آنطور که برخی منابع آگاه به ایسنا اعلام کرده اند با وجود اینکه بانک مرکزی و برخی سازمان‌های مرتبط به رفع مسایل پیش آمده برای این موسسه وارد شده اند، همکاری از سوی اعضای هیات مدیره این موسسه انجام نشده و این موضوع مانع از حل مشکل سپرده گذاران شده است.

این در حالی است که در پی برخی مشکلات مالی در موسسه غیرمجاز ثامن الحجج، بانک مرکزی هیات نظارت بر عملکرد این موسسه را تشکیل داده تا با نظر سایر دستگاه‌های نظارتی، مسائل پیش آمده از سوی این موسسه ساماندهی شود.

بر این اساس اخیرا رییس کل بانک مرکزی با اعلام توضیحاتی در این باره گفت که "موسسه ثامن الحجج که قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته، اما اکنون با هماهنگی که بین چند دستگاه از جمله بانک مرکزی در حال انجام است، به تدریح مسایل مربوط به این موسسه حل و فصل می شود."

سیف البته عنوان کرد که "با روندی که در حال انجام است، جای نگرانی نیست و سپرده‌گذاران می توانند بتدریج مخاطب قرار گرفته و سپرده خود را دریافت کنند."

وی همچنین گفت : تمام تلاش دستگاههای مرتبط بر این است که حتی الامکان بتوان پول سپرده گذاران را به آنها برگرداند که اگر در این مسیر همراهی کاملی وجود داشته باشد، ممکن است این موسسه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

تجمع سپرده گذاران میزان و به دنبال آن ثامن الحجج در حالی رخ می دهد که پیش تر بارها از سوی مقامات بانک مرکزی نسبت به عدم سپرده گذاری در موسسات غیرمجازی که با سودهای وسوسه انگیز مشتریان را جذب خود می کنند ، هشدار داده بودند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجمع سپرده گذاران موسسه میزان مقابل استانداری بیرجند