سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناکامی داعش در اشغال مجدد منطقه «عامریه» الانبار


به گزارش گروه بین الملل فارس، خبرهای رسیده از مناطق جنوبی شهر «الفلوجه» حاکی از آن است که صبح امروز(یکشنبه) عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را از سمت روستای «زوبع» برای اشغال مجدد منطقه راهبردی «عامریه» آغاز کردند که با هوشیاری نیروهای ارتش، بسیج مردمی و عشایر اهل سنت منطقه، حملات دفع شد.

یک منبع میدانی به فارس گفته که عناصر تروریستی در گام نخست تلاش کردند تا با تعداد زیادی عامل انتحاری ابتکار عمل را برای اشغال مجدد عامریه در دست گیرند، اما با اقدام به موقع نیروهای عراقی، انتحاری ها هدف قرار گرفته شدند و حملات آنان در همان ابتدا ناکام ماند.


اندازه بزرگ‌تر نقشه در اینجا   

 

وی افزود: دو انتحاری داعش توانستند خطوط دفاعی نیروهای عراقی را در جنوب عامریه بشکنند و وارد مناطق مسکونی شوند، اما با حضور پر تعداد نیروهای بسیج مردمی این تحرکات دفع شد.

عناصر تروریستی همزمان با آغاز حملات، مناطق مسکونی منطقه عامریه را با موشک و خمپاره هدف قراردادند که در مقابل نیروهای حزب الله عراق با شناسایی دقیق، مکان شلیک خمپاره را با موشک های کوتاه برد هدف قرار دادند.

در نتیجه این حملات، سکوی شلیک موشک از سوی تروریست ها به طور کامل منهدم شد.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا   

به گزارش فارس، درگیری ها میان طرفین بیش از سه ساعت به طول انجامید و در نهایت با کشته شدن 30 تروریست از جمله هفت انتحاری، عناصر تروریستی داعش مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

از عصر روز گذشته(شنبه) گروهی مشترک از نیروهای تیپ هفتم ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی)عملیاتی را برای پاکسازی مناطق تحت کنترل عناصر تروریستی داعش  در حومه غربی شهر «الرمادی» آغاز کردند و پس از چندین ساعت درگیری توانستند با هدف قرار دادن مواضع تروریست‎ها، منطقه «الوردیة» واقع در غرب الرمادی را آزاد کنند.

عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارات فراون مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند. نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی در تلاش هستند تا مواضع خود در منطقه الوردیه تثبیت کنند.

انتهای پیام/ح.ص

 


ویدیو مرتبط :
آزادی شمال الانبار از اشغال داعش