سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سلامت خبرنگاران قزوینی زیر ذره‌بین دانشگاه علوم پزشکی/ هفته سلامت میزبان افتتاح پایگاه‌های سلامت


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، موضوع سلامت و تندرستی از موضوعات قابل توجهی بوده که اذهان عمومی را به سمت خود سوق داده است چراکه جان و روح انسان را درگیر می‌کند.

اهمیت موضوع سلامت و رویدادهای آن بر هیچ کس پوشیده نیست و با اندکی تأمل می‌توان دریافت که این موضوع در تمام زندگی انسان تأثیرگذار است.

به طور یقین برای دستیابی انسان به اهداف زندگی خود، سالم بودن روح و جان امری ضروری بوده که نیازمند توجه به حوزه سلامت است.

با سلامت روان می‌توان شاهد جامعه‌ای سالم در بخش‌های مختلف بود و به رشد و موفقیت رسید؛ جامعه‌ای که افراد سالم مهره اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

آری، به همان میزان که خداوند موجودات را خلق کرده است نعمت‌های سالمی را در اختیار آنان قرار داده تا به سرنوشت سالم‌تری را برای خود رقم بزنند.

با توجه به ارزش سلامت در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی در استان قزوین همچون سایر استان‌های کشور دنبال می‌شود تا زمینه آگاهی بخشی افراد در این حوزه محقق شود.

همزمان با فرارسیدن هفته سلامت در استان قزوین برنامه‌های ویژه‌ای از سوی ادارات و ارگان‌های این استان همچون دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود که در ادامه از نظر می‌گذرد.

* آگاهی‌بخشی نسبت به بیماری دیابت مهمترین رویکرد هفته سلامت در قزوین

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آگاه‌بخشی مردم نسبت به معضلات تأمین سلامت همچون کم‌تحرکی و عدم تحرک از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته سلامت است.

علیرضا خوانساری افزود: با توجه به اینکه مهمترین راهبرد هفته سلامت مقابله به بیماری دیابت است، سعی داریم افراد جامعه را به سمت شناسایی این بیماری و گسترش فعالیت‌های بدنی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت شامل نوع یک و 2 است، ادامه داد: دیابت یک نوع بیماری بوده که در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله عدم فعالیت‌ افراد جامعه روند رو به افزایشی را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: بخش قابل توجهی از آمار افراد جامعه دچار دیابت هستند که توجه نسبت به کاهش و جلوگیری از گسترش آن، آگاهی عمومی را می‌طلبد.

خوانساری عنوان کرد: مردم استان قزوین با عدم تحرک و کم‌تحرکی آمار بالایی را در ابتلا به بیماری دیابت به خود اختصاص می‌دهند.

* افتتاح پایگاه سلامت تالار قزوین طی هفته سلامت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه این گزارش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در این استان در هفته سلامت پیش‌بینی شده است که از موارد آن می‌توان به افتتاح مرکز سلامت جامع، پایگاه‌های اورژانس و سلامت در شهر محمدیه، شهرک مهرگان و شهرستان تاکستان اشاره کرد.

محمدحسین ارداقیان با بیان اینکه هفته سلامت از یکم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در هفتمین روز از آن پایان می‌یابد، ادامه داد: اجرای برنامه نمادین آغاز هفته سلامت با حضور دانش‌آموزان در یکم اردیبهشت ماه، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری از میدان جانبازان به سمت باراجین در سوم اردیبهشت ماه از برنامه‌های مورد نظر در هفته سلامت است.

وی تصریح کرد: همچنین در چهارم اردیبهشت ماه با تکیه بر راهبرد «غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم» شاهد آئین افتتاح و کلنگ‌زنی‌ پروژه‌های سلامت در استان قزوین خواهیم بود.

* پایش سلامت خبرنگاران قزوینی طی هفته سلامت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: پنجمین روز از هفته سلامت که با عنوان «سلامت نقش غذا و دارو» نامگذاری شده است برنامه‌های مختلف از جمله پایش سلامت خبرنگاران در مرکز بهداشت شهید بلندیان و حضور رئیس این دانشگاه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مرکز سیمای قزوین دنبال می‌شود.

ارداقیان یادآور شد: برگزاری همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در سالن کوثر، برگزاری همایش داوطلبان سلامت در سال شهید بابایی، برگزاری همایش مراقبان سلامت در سالن شهید بابایی طی روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه از سایر برنامه‌های مورد نظر در هفته سلامت محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: از نمونه راهبردهای هفته سلامت می‌توان به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه سلامت، عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیرواگیر و بهداشت عمومی اشاره کرد.

* توجه به تجهیز و افزایش پایگاه‌های اورژانس امری ضروری است

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان دستاوردهای مختلفی از جمله افزایش پایگاه‌های اورژانس را به همراه داشته است.

احمد قاسمی گفت: با توجه به اینکه مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین جزو مراکز نمونه در سطح کشور محسوب می‌شود توجه به تجهیز، بهینه‌سازی و افزایش پایگاه‌های اورژانس برای ارائه خدمات امری لازم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: طی تعامل‌های صورت گرفته با معاونت‌های سایر دانشگاه‌های استان قزوین امیدواریم پایگاه‌های اورژانس بیشتری را در این استان در هفته سلامت راه‌اندازی کنیم.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین بیان کرد:‌ افتتاح پایگاه پزشکی در شهرک مهرگان و شهر ارداق از برنامه‌هایی است که طی هفته سلامت در این استان دنبال می‌شود.

* حرکت در مسیر تضمین سلامت و پویایی جامعه با مشارکت مردم

به گزارش فارس، همگامی استان قزوین با مردم در راستای حفظ سلامت می‌تواند در کاهش معضلات حوزه سلامت و نبود بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مؤثر باشد و نقش مردم در این راستا نقشی اساسی محسوب می‌شود.

به راستی با مشارکت مردم و همراهی آن‌ها در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی می‌توان در مسیر تضمین سلامت و پویایی جامعه حرکت کرد.

با اجرای راهبردهای هفته سلامت می‌توان زندگی سالم‌تری را برای خود رقم زد و آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

آری تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای توجه، افزایش آگاهی و اقدام و عمل نسبت به آموخته‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77018/ذ40


ویدیو مرتبط :
تیزر دانشگاه علوم پزشکی اراک - هفته سلامت 1394