سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراقب واسطه های کلاهبردار در خرید از سایت های بین المللی باشید


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد حمید کیانی افزود: این موضوع شامل حال دانشجویان متقاضی خرید کتاب یا مقاله خارجی هم می شود.
وی اظهار کرد: با توجه با انتقال ارز برای این گونه خریدها، شرکت های واسطه ای فراوانی وجود دارند که به عنوان رابط برای انجام این خریدها فعالیت دارند که برخی از آن ها متاسفانه مجوز لازم را ندارند.
وی گفت: خریداران از این سایت ها دقت کنند که برای واریز انتقال به حساب فروشگاه های بین المللی، حتما از خدمات شرکت هائی استفاده کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارند تا در صورت تخلف این شرکت ها، راحت تر بتوانند، موضوع را پیگیری و حق و حقوق خود را دریافت کنند.
کیانی افزود: برخی شرکت های واسطه ای که در فضای سایبر فعالیت می کنند با سوء استفاده از اینکه کالای خریداری شده از طریق پست جمهوری اسلامی به منزل خریداران ارسال می شود، کلاهبرداری می کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در صورت اعتراض مشتریان از این سایت ها، آن ها (شرکت های واسطه ای ) ادعا دارند که محصول را تحویل شرکت پست داده اند و شرکت پست در این خصوص مقصر است؛ این در حالی که این گونه نیست و هیچ مرسوله ای تحویل شرکت پست نشده است.
سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا نیروی انتظامی اضافه کرد: برخی از این شرکت های واسطه ای نیز کالای اصلی را به مشتری تحویل نمی دهند و درعوض، کالای مشابه یا تقلبی تحویل مشتری می دهند و ادعا دارند که کالای یاد شده را برند مورد نظر ارسال کرده است و آن ها مقصر نیستند.
کیانی گفت: در فروشگاه های مجازی که نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) دریافت کرده اند مشخصات گردانندگان آن ها ، همچون اسم و نشانی وجود دارد و در صورت بروز تخلف از جانب این شرکت ها، کاربران به راحتی با شکایت به حق و حقوق خود می رسند اما فروشگاه های مجازی که نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) ندارند، معلوم نیست در کجا فعالیت دارند.
وی افزود: شاید این شرکت ها خارج از مرزهای جغرافیائی کشور باشند که در آن صورت برای رسیدن به حق و حقوق ضایع شده خود باید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید، ضمن اینکه مقرارت بین المللی را نیز باید در این خصوص در نظر گرفت تا بتوان مجرم را دستگیر کرد.
سرپرست اداره تشخیص جرائم پلیس فتا ناجا گفت: کاربران فضای سایبر برای آگاهی از فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی می توانند به سایت enamad.ir بخش کسب و کارهای دارای نماد مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.
اجتمام(1)9105**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراقب کلاهبردار ها باشید !