سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتیجه نشست چهارجانبه صلح افغانستان به دلیل نقش مشکوک پاکستان امیدوار کننده نیست


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمى خلیلزاد» دیپلمات سابق آمریکا اعلام کرد: نقش پاکستان در روند صلح افغانستان مشکوک است و نشست چهار جانبه افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین در اسلام آباد امیدوار کننده نیست.

وی گفت که از نقش پاکستان در روند صلح نا امید شده است و از آمریکا خواسته همکارى‌هاى خود را با اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان مشروط کند تا این کشور گروههای تروریستی و مسلح را پای میز مذاکره حاضر کند.

خلیلزاد افزود: پاکستان باید در عمل ثابت کند که این کشور، علیه همه گروه‌هاى تروریستى اقدامات جدى انجام می‌دهد که با روند صلح ترکیب نمی‌شود.

این دیپلمات سابق آمریکا اذعان داشت: پاکستان تاکنون هیچ تعهد شفافی نداده است و اظهارات روشنی در نشست اسلام آباد در مورد صلح نیز انجام نشده است.

زلمی خلیلزاد تصریح کرد: اسلام‎آباد باید اعلام کند علیه گروههاى تروریستى که در پاکستان حضور دارند و در روند صلح مشارکت نمی‌کنند، اقدامات جدى انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر اقدامات جدى پاکستان در برابر تروریستها صورت نگیرد، روشن است که این کشور در روند صلح افغانستان صادق نیست.

خلیلزاد اظهار داشت: موفقیت روند صلح به همکارى واقعى پاکستان ارتباط دارد و لازم است در این مورد اسلام‌آباد تحت فشار بیشتری باشد تا اقدامات جدى براى حاضر کردن گروههاى تروریستى و مسلح به میز مذاکره انجام شود.

وى افزود: در نشست چهار جانبه اسلام آباد، از پاکستان امیدهاى زیادی داشتم، اما در عمل هیچ اقدامی صورت نپذیرفت.

زلمی خلیلزاد با ابراز نگرانى گفت: اگر روند مذاکرات صلح طولانی شود و مردم به این باور برسند که این روند به آسانی موفق نخواهد شد، در این صورت فصل آینده جنگ بسیار دشوار و خطرناک خواهد شد.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
دومین نشست صلح سوریه در مسکو بی نتیجه به پایان رسید