سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دغدغه مردم مشکل معیشت و اشتغال جوانان است/آنچه که دولت به مجلس ارائه کرده برنامه نیست


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مناظره «انتخابات، پیشرفت و محرومیت زدایی» با صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: نظام ما یک نظام مردم سالار دینی و الهی و متکی بر حاکمیت خداوند بر انسان است و تجدید حیات نظام با حضور مردم پای صندوق رای انجام می‌شود.

مصباحی مقدم ادامه داد: ما نیازمند به توسعه از نوع معنوی و مادی که منشا وحدت ملی دارد، هستیم و دغدغه مردم ما مساله معیشت و اشتغال جوانان آنهاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مسائل را در سطح ملی دید و در کنار آن نیم نگاهی به موضوعات محلی داشته باشیم، تصریح کرد: گاهی اوقات منافع بلند مدت کشور با اقدامات کوتاه مدت مثل پخش پول بین مردم که خرسندی کوتاه مدت ایجاد می‌کند، فدا می‌شود.

وی افزود: آنچه که دولت به مجلس ارائه کرده برنامه نیست بلکه احکامی است برای پیشبرد کشور و از این رو ناگزیر هستیم برنامه پنجم را یکسال تمدید کنیم.

مصباحی مقدم افزود: جنبه های مثبت و منفی عملکرد مجلس باید همزمان گفته شود. به صورت نسبی از عملکرد 2 مجلس قبل دفاع می کنم. اینطور نیست که مجلس از حیثیت خود نتوانسته دفاع کرده باشد. خدمات مجلس خیلی جای انتقاد ندارد. دولت قبل اعلام می کرد قانون را قبول ندارم ولی مجلس با قوت برخورد کرد. مجلس نهم برای اولین بار رئیس جمهور را برای پاسخ به سوالات به مجلس دعوت کرد. وکیل الدوله ها در مجلس بسیار اندک بودند و خود مجلس با آنها برخورد می کرد. وقتی رئیس جمهور قبلی قانون هدفمندی را بد اجرا کرد آنرا در 12 بند تخلف به صحن گزارش دادیم و به قوه قضائیه ارجاع شد. مجلس نگذاشت که دولت قبل ماهی 250 هزار تومان به مردم بدهد و با چنین اقداماتی تلخ کام دولت قبل تمام شد. ما به استیضاح رئیس جمهور قبل در زمان 11 روز خانه نشینی نزدیک شدیم ولی این کار را به دلایلی نکردیم. آقای آقا تهرانی با هیاتی به دیدار وی رفتند که گفتند 3 ساعت درد دل کرده بودند و من گفتم چرا به او تشر نزدید؟ ما در شرایط تشدید تحریم ها بودیم و دیدیم اوضاع برای استیضاح مناسب نیست. مجلس در قضیه فساد اقتصادی در دولت قبل وارد شد و افشا کرد.

این نماینده تهران تصریح کرد:  اکثریت مجلس در مقابل دولت احمدی نژاد ایستاد و اقلیت از وی حمایت می کرد. صدور قطعنامه ها فقط به رفتار دولت قبل محدود نمیشد بلکه بخشی مربوط به فتنه 88 بود. این فتنه در داخل کشور یک بهت و ابهام ایجاد کرد ولی به میدان آمدن کسانی که اصل نظام را قبول نداشتند به میدان آمدند و مطالبه آنها نه غزه نه لبنان بود و مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند. فتنه منشا پیدایش قطعنامه های پیاپی علیه برنامه هسته ای ما بود. در دوره 8 ساله دولت قبل رتبه علمی ما در جهان بالا رفت. آیا مجلس با عناصری که دشمنان این کشور را دوست تلقی می کنند می تواند راه عزت را ادامه بدهد.

مصباحی گفت: مهم ترین قطعنامه همان قطعنامه بعد از 88 بود که تحریم های پولی و بانکی را داشت. خدا را شاهد می گیرم که هیچ سندی پیدا نکردم که دولت قبل پولی هزینه کرده باشد برای مجلس. یک نفر را پیدا نکردیم که با کمک دولت قبل وارد مجلس شده باشد. پولی که معاون اول دولت قبل به برخی نامزدهای مجلس هشتم داده بود برای زمانی بود که وی در دیوان محاسبات بود و از طریق بیمه مرکزی این پول را داده بود. چرا همان زمان انتخابات 88 از عملکرد فتنه گران انتقاد نمی شد و شفاف چنین مواضعی نمی گرفتید؟ برخی نمایندگان کمک هایی را گاهی برای روستاهای حوزه خود می گیرند و آن را خدمت به مردم خود تلقی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مجلس تعامل خوبی با دولت داشت و همزمان حساسیت خود را درباره مرتبطین با فتنه نشان داد. 200 پیشنهاد برای بررسی برجام در مجلس وجود داشت و اگر می خواستیم همه را بررسی کنیم چند روز طول می کشید ولی رئیس مجلس درباره 4 بند توافقی کار را تسریع کرد و همان 4 بند در 20 دقیقه تصویب شد.

انتهای پیام/
 


 

http://fna.ir/OP5FY4


ویدیو مرتبط :
صبح با خبر / اشتغال مهم ترین دغدغه مددجویان بهزیستی