استقرار کنسولگری موقت عراق در کرمان


مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان از پیش‌بینی این اداره کل در 15 برابر شدن حجم اعزام زائرین اربعین حسینی طی سال جاری از استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "خلیل همایی‌راد" امروز سه شنبه 26 آبانماه در دیدار با رئیس کنسولگری وزارت امور خارجه عراق در کرمان، با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق آمار سازمان حج و زیارت استان کرمان تاکنون بیش از 49 هزار نفر در سامانه حج و زیارت نام نویسی نموده‌اند و این در حالی است که سال گذشته 2 هزار و دویست نفر نام نویسی کرده و به کربلای معلی اعزام شده‌ بودند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان این‌که استان کرمان به عنوان مرکز منطقه‌ای صدور ویزا برای استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان معرفی شده است، گفت: مجموعه مدیریتی استان برای ایجاد شرایط مناسب و تامین امنیت تردد زائران بسیج شده و هماهنگی‌های لازم در بالاترین سطح صورت گرفته است.

همایی به استقرار کنسولگری موقت عراق در استان کرمان برای سهولت صدور ویزا برای زائران کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان اشاره کرد و اظهار کرد: امیدواریم زمینه استقرار دائم کنسولگری عراق و حضور متقابل گردشگران به استان کرمان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کنسولگری وزارت امور خارجه عراق در کرمان نیز در این دیدار هدف از سفر به استان کرمان را خدمت به زائرین اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: ایرانیان برادران ما هستند، هرچند که کشور ایران مراحل سختی را در دوران دفاع مقدس با تحمیل جنگ علیه آن توسط صدام حسین گذرانده اما اخوت، برادری و تعامل این دو کشور روز به روز در حال افزایش است.

"عدی خضیر سعید الاسدی" افزود: تعاملی خوبی بین کنسولگری عراق و کادر استان کرمان برقرار شده است و هدف از آن خدمت به زائران حسینی می‌باشد.

وی یادآور شد: طبق موافقت‌های صورت گرفته فی ما بین دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران سعی بر این است تا موانع پیش روی زائران مرتفع و کار زائرین در مرزها سریع‌تر حل و فصل گردد.

رئیس کنسولگری وزارت امور خارجه عراق در کرمان به صدور ویزا برای اتباع خارجه اشاره کرد و گفت: اتباع خارجه دارای مجوز جمهوری اسلامی می‌توانند به دفاتر ثبت نام مراجعه نموده و با ارائه گذرنامه، مراحل صدور ویزا را دنبال نمایند.

عدی خضیر سعیدالاسدی خاطرنشان کرد: مراحل صدور ویزا برای اتباع خارجه‌ای که مورد تایید سازمان حج و زیارت باشند، سریع تر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استقرار نیروهای ترکیه در خاک عراق