فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون تولیت جمکران: دستگاه های فرهنگی در آیین های نیمه شعبان حضوری فعال داشته باشند


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: خیل عظیم جمعیت میلیونی که در این ایام مبارک وارد قم و این مکان مقدس می شوند، ظرفیت بسیار خوبی برای اقدام های فرهنگی به شمار می آیند.
وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه های پیش بینی شده برای نیمه شعبان ضمن تبیین محورهای مختلف این برنامه ها، توجه دادن مخاطبان به وظایف خود در دوره انتظار را هدف اصلی همه این برنامه ها عنوان کرد و افزود: مساله تحولات منطقه و جهان اسلام به صورت ویژه در این مراسم مورد توجه قرار گرفته است.
ابراهیمی همچنین با اشاره به نیازسنجی و رصد دقیق صورت گرفته در مورد مخاطبان مسجد، تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی دفتر تشریفات جمکران طی شش ماه گذشته از بیش از 52 ملیت جهان به این مکان مقدس مراجعه کردند، از این رو ما برنامه های این ایام را بر اساس سن افراد و همچنین مخاطبان متنوعی که از قومیت ها و ملیت های مختلف به قم می آیند، تدارک نموده ایم.
وی افزود: علاوه بر اینکه تنوع توریع خدمات فرهنگی در فضای داخلی مسجد مورد توجه بوده، ارائه این خدمات در فضای بیرونی مسجد نیز مد نظر قرار گرفته است، از این رو امسال این توفیق را خواهیم داشت علاوه بر صحن های متعدد مسجد در فضاهای پیرامونی و مسیرهای منتهی به آن نیز خدمات خود را ارائه دهیم.
ابراهیمی با بیان اینکه نحوه ارائه این خدمات در داخل مسجد جمکران بیشتر از طریق مباشرت مستقیم نیروها و کارکنان تولیت با مخاطبان انجام می شود، افزود: در خصوص چگونگی نحوه ارائه خدمات در بیرون از فضای مسجد نیز تلاش شده است تا ظرفیت های مردمی مورد استفاده قرار گیرد، تا با یک شعار واحد مسیر واحدی را طی کنیم.
معاون فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران همچنین کیفیت بخشی برنامه های مختلف از نظر اجرا، محتوا، مدعوین و سخنرانان را نیز از دیگر محورهای مهم آیین های این ایام عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش هنر در انتقال پیام و مفاهیم دینی، از این مقوله به بهترین شکل ممکن در انتقال پیام های ناب مهدویت استفاده شده است.
وی همچنین با بیان اینکه برنامه های ویژه نیمه شعبان در مسجد جمکران طی روزهای سه شنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، افزود: آیین تجلیل از شهید حاج مصطفی بدرالدین از فرمانده هان حزب الله لبنان که بتازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید، با حضور نمایندگانی از حزب الله لبنان، آغازگر این برنامه ها در شب چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.
روز جمعه، 24 اردیبهشت 1395، ایستگاه تلویزیونی المنار، وابسته به گروه حزب‌الله لبنان، گزارش کرد که مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی این گروه در سوریه به شهادت رسید.
یکشنبه دوم خردادماه امسال مصادف با نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) است.
7403 / 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نیمه شعبان جمکران