سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اضافه شدن دروس «سلامت و محیط زیست»، «مدیریت خانواده و سبک زندگی» به پایه دهم از سال آینده


مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با تشریح جزئیات جلسه نهصد و بیست و دوم شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه تدوین ساختار نظام آموزشی به دوره دوم متوسطه رسیده است، دانش‌آموزان پایه نهم امسال، سال آینده انتخاب رشته خواهند داشت و در این جلسه شاخه‌ها، رشته‌ها و عناوین دروس متوسطه دوم بررسی شد.

وی افزود: طبق مصوبات این جلسه شاخه‌هایی که موجود هستند با همان صورت قبل باقی خواهند ماند، اما محتوای آنها تغییرات جدی خواهد کرد تا دانش‌آموزان برای یک زندگی مناسب آماده شوند.

نوید ادهم از تغییرات قابل توجه در عناوین دروس پایه دهم خبر داد و افزود: دانش‌آموزان این مقطع از سال آینده به همراه دروس تخصصی مانند ریاضی، فیزیک و زیست شناسی، دروس دیگر در زمینه‌های آموزش مهارت‌های زندگی مانند سلامت و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و نظایر آن‌ها خواهند داشت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین میزان حضور دانش‌آموزان شاخه نظری در مدرسه 35 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 40 ساعت در طول هفته خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: سایر رشته‌ها و شاخه‌ها در جلسه آینده شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/A6IQ6E


ویدیو مرتبط :
اصول و مبانی ارزیابی و مدیریت ریسک در محیط زیست کاربرد Excel [اکسل] در مدیریت و