منصوری آرانی: از فرصت گسترش روابط در پسا برجام استفاده کنیم


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام فضای روانی ایجاد شده علیه ایران در عرصه‌ی بین‌الملل را از بین برد، بر لزوم استفاده از فرصت‌های ایجاد شده و گسترش روابط ایران با سایر کشورها در دوران پسا برجام تاکید کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزایر دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد‌: در دنیای امروز هرگونه اقدامی در مولفه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی نظامی در یک فضای بین‌المللی و بر مبنای توسعه این روابط شکل می‌گیرد. بنابراین هر کشوری که بتواند روابطش را توسعه دهد، موفقیت بیشتری در حوزه‌های مختلف خواهد داشت.

وی افزود: ما چارچوبی داریم که بر اساس آن خط قرمزمان آمریکاست و رژیم صهیونیستی را هم یک رژیم نامشروع می‌شناسیم. اما فارغ از آن با تمام کشورهای دیگر هر چه بتوانیم ارتباطتمان را وسیع‌تر کنیم در سایه‌ی گسترش ارتباطات می‌توانیم در بخش اقتصادی هم به توفیق‌هایی دست یابیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: دنیا بازار بزرگی است و ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم . هم محصولاتمان را به کشورهای مختلف گسیل کنیم تا چرخ تولید کشور به گردش در بیاید و هم بیکاری به حداقل برسد و شاخص‌های اقتصادیمان ارتقاء تابد. در بعد سیاسی هم هر میزانی بتوانیم ارتباطات را گسترش دهیم اثرات خود را خواهد داشت. ما همچنین می‌توانیم در سایه گسترش روابط فرهنگی خود را به دنیا عرضه کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گسترش ارتباطات بین‌المللی را در امور راستای منافع ملی ارزیابی و خاطر نشان کرد:‌ امروز هنر در این نیست که حداقل ارتباطات را داشته باشیم بلکه هنر در این است که حداکثر ارتباطات را البته در چارچوب دکترین و استراتژی خود داشته باشیم.

منصوری آرانی ادامه داد: متاسفانه فضای ایران هراسی و اسلام هراسی ایجاد شده بود؛ زیرا کشور ما استقلالاش را به دست آورده و قصد دارد روی پای خودش بایستد و منطق ما یک منطق قوی و غنی است لذا سعی شان این بود که این ارتباط برقرار نشود. متاسفانه در داخل هم بعضا شاهد بودیم که عده‌ای ناآگاهانه در همان راستا حمایت می‌کردند و کشور را به سمتی می‌بردند که حدقال ارتباطات را داشته باشیم.

وی با اشاره به فضای ایجاد شده پس از برجام، تصریح کرد:‌ مهمترین کاری که برجام کرد این بود که جو روانی که علیه ما بود را شکست، حباب تبلیغاتی که علیه با میلیاردها پول غربی‌ها و صهیونیست‌ها تشکیل شده بود به ناگاه ترکید و مردم دنیا با واقعیت‌های ما بیشتر آشنا شدند.

منصوری آرانی همچنین گفت:‌ ما در مسیری حرکت می‌کنیم که مملو از فرصت و تهدید است. به میزانی که بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم تهدیدات علیه ما کاهش می‌یابد و اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم تهدیدات خود را به ما تحمیل خواهند کرد. باید بیشترین استفاده را از فرصت‌ها در مسیر اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر صنعت از مشکلات روابط بانکی پس از برجام گلایه کرد