سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ «نامه‌های نیلی» بچه‌ها را با ایران آشنا می‌کند


معرفی کتاب/  «نامه‌های نیلی» بچه‌ها را با ایران آشنا می‌کندمهر/ مهدی رجبی، نویسنده از انتشار مجموعه «نامه‌های نیلی» برای کودکان خبر داد و گفت: در این مجموعه داستان، «نیلی» که نام یک گربه ایرانی است به نقاط مختلف کشور سفر می‌کند و از بناهای تاریخی و غذاها و آداب و رسوم مردم می‌گوید.
به گغته او، جلد نخست این مجموعه که عنوان آن، «نیلی در سرزمین زعفران» است از بندر گواتر و سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود به طوس و زادگاه فردوسی می‌رسد. در این کتاب، بچه‌ها با شاهنامه و سراینده آن آشنا می‌شوند و موانعی چون هفت خان رستم، سر راهشان قرار می‌گیرد.

رجبی همچنین آشنایی با آداب و رسوم را یکی دیگر از اهداف این مجموعه دانست و افزود: بچه‌ها با خواندن «نیلی در سرزمین زعفران» با آداب و رسوم مردم در شهرهایی که نیلی به آن سفر می‌کند، غذاها و نوع لباس و همچنین سوغات هر شهر آشنا می‌شوند.
به گفته نویسنده «نامه‌های نیلی»، این مجموعه، تحت‌تاثیر«نامه‌های فلیکس» نوشته شده؛ فلیکس، یک خرگوش است که به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند و برای صاحبش «سوفی» نامه می‌نویسد. این کتاب، نوشته آنت لَنگِن، نویسنده آلمانی با ترجمه محبوبه نجف‌خانی است که از سوی نشر زعفران منتشر و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

محبوبه نجف‌خانی، مترجم این مجموعه، پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که فلیکس می‌تواند به ایران بیاید و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایران را معرفی کند گفته بود: من به ناشر ایرانی خود پیشنهاد دادم که «نامه‌های فلیکس» را منتشر کند و جالب این‌که بچه‌ها از این کتاب، بسیار استقبال کرده‌اند. همچنین از ناشر خواستم حالا که فلیکس معروف شده، بیاییم جاذبه‌های ایران را هم معرفی کنیم و نشر زعفران، دنبال نویسنده‌ای است که با همان سبک و سیاق بنویسد و ظاهرا به نویسنده جوانی پیشنهاد شده تا چنین کند؛ وقتی فیلیکس به کره ماه می‌رود، چرا به ایران نیاید؟
حالا مهدی رجبی به نگارش «نامه‌های نیلی» بر اساس«نامه‌های فلیکس» پرداخته و نگارش جلد نخست این مجموعه به پایان رسیده. «نیلی» که یک گربه ایرانی است به شمال و جنوب و شرق و غرب ایران می‌رود و برای صاحب خود«سورنا» نامه می‌نویسد.

به گفته نویسنده «نامه‌های نیلی»، نخستین‌بار است که نویسنده و ناشر و تصویرگر و راهنمای گردشگری کنار هم می‌نشینند و به نگارش کتابی داستانی درباره ایران برای بچه‌ها می‌پردازند.
ما جلسات متعددی با آرش نورآقایی، پژوهشگر و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری و مهرک حصارکی، همکار او داشتیم تا با آداب و رسوم و بناهای تاریخی و پوشش گیاهی جانوری خاصی که در مناطق مختلف ایران وجود دارد آشنا شویم.
رجبی در ادامه بیان کرد: در این مجموعه تنها به ارائه اطلاعات خشک و دائره‌المعارفی به بچه‌ها نپرداخته‌ایم. بلکه همه این اطلاعات خام را جمع‌آوری کرده و در قالب داستان و با زبانی طنزآمیز در اختیار بچه‌ها گذاشته‌ایم.
مجموعه «ماجراهای نیلی» نوشته مهدی رجبی را انتشارات زعفران منتشر می‌کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب واژه نامه سفر