کشف قاچاق 500 بلبل خرما در مرز آبی آبادان


رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از کشف قاچاق 500 قطعه پرنده بلبل خرما در این شهرستان خبر داد.

سیداحمد موسوی‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، از کشف قاچاق 500 قطعه پرنده بلبل خرما در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: قاچاقچیان با جاسازی 500 قطعه پرنده بلبل خرما در قفس، در تلاش بودند که این محموله را از حاشیه رودخانه اروند از رودخانه عبور داده و به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کنند.

وی افزود: با حضور به هنگام ماموران دریابانی آبادان، قاچاقچیان محموله را رها کرده و متواری شدند و ماموران دریابانی نیز محموله حامل 500 پرنده را به حفاظت محیط زیست آبادان تحویل دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: با توجه به این‌که آبادان، شهرستانی مرزی است و با کشورهای عربی تنها از طریق مرز آبی ارتباط دارد، برخی افراد سودجو که به دنبال سود قاچاق پرندگان کوچک و بزرگ هستند، از طریق مرز آبی آبادان اقدام به قاچاق پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌کنند.

موسوی‌آزاد ادامه داد: علاوه بر پرندگان کوچک و آوازخوان، قاچاق پرنده‌هایی از جمله شاهین و عقاب نیز به کشورهای عربی اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: جریمه صید و شکار غیرمجاز هر قطعه پرنده بلبل خرما، 200 هزار تومان است و افرادی که به انجام شکار غیرمجاز اقدام کنند، جریمه خواهند شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بلبل خرما