ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



منتظر انقلاب کی‌روش بودم


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.24 - 12:49

منتظر انقلاب کی‌روش بودم

کاپ/ ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان گفت: نمیدانم بین کی روش و رحمتی چه اتفاقی رخ داده اما باید به نظر سرمربی حرفه ای تیم ملی احترام گذاشت.
مجید نامجومطلق درباره مصاف تیم ملی مقابل گوام و اینکه با توجه به غیبت چند تن از مهره های اصلی تیم برخی نگران نتیجه این دیدار هستند اظهار داشت: فکر می کنم بازی مقابل گوام نباید باعث نگرانی ما شود. فوتبال ما در آسیا به سطحی رسیده که برای خودش وزنه ای قابل توجه محسوب می شود و از دیدار با تیم های رده سه و چهار آسیا نباید ترس و واهمه ای برایمان به وجود بیاید.
وی افزود: با توجه به اعتمادی که به جوانان شده و آنها هم مقابل ترکمنستان خوش درخشیدند غیبت سه، چهار چهره اصلی ما نباید ایجاد نگرانی برای فوتبالدوستان کند. شخصیت فوتبال ما به مرحله ای رسیده که بازی با گوام باید برایمان به مثابه یک بازی دوستانه و تدارکاتی باشد. البته این صحبت ها را از منظر واقعیت و شرایط فوتبال ایران گفتم. چراکه ممکن است در هر مسابقه فوتبال نتیجه ای غیرقابل پیش بینی رقم بخورد.
این ملی پوش اسبق فوتبال مان اضافه کرد: گوام در خانه از حریفانش امتیاز گرفته و این بیشتر به خاطر شرایط برگزاری زمین مسابقه اش است. چون آنها در زمین چمن مصنوعی بازی می کنند و این می تواند تاثیر منفی در بازی حریف باشد.
نامجومطلق درباره استفاده کی روش از جوانان در ترکیب تیم ملی و اینکه آیا بهتر نیست از تعداد کمتری جوان در ترکیب اصلی استفاده کند تا آرام آرام بازیکنان به شرایط حضور در تیم بزرگسالان عادت کنند گفت: یکی از انتقاداتی که در گذشته از کی روش داشتم همین تغییر نسل البته قبل از جام جهانی بود اما پس از آن دیدیم که این تغییرات به تناوب در تیم انجام و جوانان به تیم اضافه شدند.
وی ادامه داد: حالا هم نتایج آن اعتماد به جوانگرایی را می بینیم. من همیشه از کی روش توقع داشتم همان انقلابی که در فوتبال پرتغال ایجاد کرد را در فوتبال ایران هم رقم بزند و حالا می بینیم که در زمان بسیار مناسبی در فاصله سه سال تا جام جهانی شروع به انجام این کار کرده و با ادامه این روند قطعا انقلاب بزرگی در تیم ملی و فوتبال ایران به وجود خواهد آمد.
پیشکسوت باشگاه استقلال درباره چرایی دعوت نشدن رحمتی به تیم ملی گفت: کی روش یک مربی کاملا حرفه ای است و می بینیم که خیلی از تصمیماتش درست است و یا بعدا به این نتیجه می رسیم که درست تصمیم گرفته بود. مانند همان جوانگرایی که ابتدا به او انتقاد کردیم اما پس از جام جهانی پله پله اجرایی شد.
مطلق اضافه کرد: من اعتقاد دارم رحمتی در حال حاضر بسیار آماده و در شرایط خوبی است ولی اینکه چرا دعوت نمی شود ممکن است حرف کی روش کاملا منطقی باشد. او می گوید رحمتی در زمان جام جهانی بازنشسته می شود و تقریبا حرف درستی می زند. مربیان حرفه ای سخت گیر هستند و او معتقد است رحمتی در بدترین شرایط تیم ملی را تنها گذاشته است.
وی افزود: در حال حاضر رحمتی از آماده ترین دروازه بانان است. هرچند که هر فوتبالیستی نقاط ضعف خودش را دارد و رحمتی هم از این قاعده جدا نیست. ولی در چند بازی اخیر نشان داده که مهره تاثیرگذاری است. چون من واقعیت درگیری او و کی روش را نمی دانم نمی توانم بگویم حق با چه کسی است.
کارشناس فوتبال کشورمان درباره تعطیلات مکرر لیگ نسبت به عملکرد کی روش ایراد گرفت و گفت: وقفه های مکرر باعث می شود تا لیگ از کوران و تب و تاب بیفتد. در این یک مورد با کی روش موافق نیستم. معتقدم تعطیلات به همه تیم ها لطمه می زند و آنها را از کوران رقابت دور می کند. بازگرداندن تیم ها به شرایط مسابقه زمان بر و زیان ده هستند.
مطلق تاکید کرد: بازی با ترکمنستان و گوام دیدارهایی برای تیم ملی ایران نیستند که به خاطرش لیگ فوتبال مان 20 روز تعطیل شود. این تعطیلات را باید زمانی استفاده کرد که با تیم های گردن کلفت آسیا مثل کره جنوبی و ژاپن بازی داریم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
دنبال یک روش میانبر برای یادگیری زبان انگلیسی بودم که