آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ از خوردن کوکی تخم مرغ رنگی سیر نمی شوید


شیرینی ها/ از خوردن کوکی تخم مرغ رنگی سیر نمی شویدپارسه گرد/ این شیرینی های دوست داشتنی را به هر کسی تعارف کنید، دستتان را برنمی گرداند.
چی لازم دارم:
آرد همه منظوره 2 پیمانه
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
شکر 1 پیمانه
کره ½ پیمانه
لوبیای وانیل (اختیاری) ½ قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی به تعداد دلخواه
عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر ½ قاشق چای‌خوری
نمک درشت ¼ قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ بزرگ به تعداد رنگ ها
چه جوری درست میشه:
ابتدا دانه‌های لوبیای وانیل را بتراشید. سپس فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (162 درجه سانتی گراد) داغ کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم هم بزنید. در یک کاسه ی دیگر کره، شکر و دانه‌های لوبیای وانیل را 4 دقیقه با سرعت متوسط با همزن بزنید تا کمرنگ و پفکی شوند. تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید و بزنید. همزن را روی سرعت پایین بگذارید و کم‌کم مخلوط آرد را اضافه کنید. خمیر را با دست ورز دهید. آن را به شکل یک صفحه‌ی گرد در بیاورید و در پلاستیک بپیچید. 30 دقیقه در یخچال خنک کنید.
خمیر را روی یک سطح کمی آرد پاشی شده به ضخامت نیم‌سانتی متر پهن کنید. خمیر را با قالب تخم مرغی شکل برش دهید. اضافه های خمیر را دوباره رول کنید و از آنها شیرینی در بیاورید. شیرینی‌ها را روی سینی‌های فر که کف آن کاغذ روغنی انداخته‌اید بچینید. 15 دقیقه در یخچال خنک کنید.
برای هر رنگ 1 زرده تخم مرغ داخل یک کاسه بیندازید. 1 قطره رنگ خوراکی در آن بچکانید. هم بزنید تا مخلوط شوند. در صورت تمایل کم‌کم آب به آن اضافه کنید تا به رنگ روشن‌تری برسید. مخلوط را با قلم مو روی شیرینی‌های تخم مرغی شکل بمالید. آنقدر در فر بپزید که لبه‌های شیرینی‌های طلایی شوند. زمان آن برای شیرینی های 2.5 سانتی‌متری 13 دقیقه و برای شیرینی‌های 7 سانتی‌متری 17 دقیقه است. بگذارید با سینی روی توری فلزی خنک شوند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پارسه گرد


ویدیو مرتبط :
شیرینی خوردن کوکی مانستر (اخر خنننننننده)