سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 16 نیروی دولتی لیبی در درگیری های بنغازی


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، روز گذشته 16 تن از نیروهای دولتی لیبی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است، در درگیری‌های شهر بنغازی در شرق این کشور کشته شدند.

این نیروها در حال پیشروی به سمت مناطق و پادگانهایی که گروههای مسلح مخالف دولت بر آن کنترل دارند بودند.

سرهنگ «میلود الزوی» سخنگوی نیروهای ویژه لیبی گفت: شمار کشته های روز گذشته ارتش و یگانهای پشتیبان آن در بنغازی به 16 نفر و شمار زخمی ها نیز به 27 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: بیشتر سربازان در پی انفجار مینهایی که گروههای تروریستی در چندین منطقه از شهر بنغازی کارگذاشته بودند، جان خود را از دست داده اند.

الزوی اظهار داشت: علی رغم تلفاتی که دادیم نیروهای مسلح پیشروی و پیروزی مهمی به دست آوردند و موفق شدند یکی از پادگانها را که تحت کنترل گروههای مسلح بود بازپس بگیرند.

وی تاکید کرد که درگیری‌‌ ها  تا آزادی مناطقی که گروههای تروریستی در آن حضور دارند متوقف نخواهد شد.

بنغازی در شرق لیبی از بیش از یک سال و نیم قبل صحنه نبردهای خونین بین نیروهای نظامی دولتی و گروههای مسلح و تروریستی است.

با گذشت 4 سال از پیروزی انقلاب فوریه در لیبی، نه‌ تنها این کشور هنوز به ساحل آرامش نرسیده است، که بعد از سرنگونی دولت، امور در این کشور متشنج شده و ناآرامی و هرج و مرج همه جا را فرا گرفته است. در واقع نه انقلابی در لیبی تحقق یافته و نه نظامی جدید تشکیل شده و نه نظام قبلی باقی‌مانده است. گروه‌های مختلف شبه نظامی در لیبی که از حمایت کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برخوردارند با یکدیگر درگیر هستند و گروه‌ تروریستی داعش نیز بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود در آورده است.

اقدامات سازمان ملل متحد و غرب برای حل بحران لیبی هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجری تلویزیون دولتی لیبی در زمان قذافی