سوادآموزی، اولویت نخست آموزش و پرورش ایلام


مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: حمایت و گسترش همه جانبه فعالیت‌های سوادآموزی و ارتقا کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی به‌عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی استان دنبال می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «علی بیرانوند» در جلسه رابطان سوادآموزی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: ارتقا کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی و برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان از اولویت‌های کاری است.

بیرانوند با بیان این‌که در حوزه سوادآموزی جایگاه خوبی در کشور داریم، افزود: حمایت و گسترش همه جانبه فعالیت‌های سوادآموزی و ارتقا کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی به عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش استان دنبال می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بحث ریشه‌کنی کم‌سوادی و بی‌سوادی در سطح کشور است که دستگاه متولی در این امر مهم به فرمان حضرت امام (ره)، آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی است.

وی با بیان این‌که در حوزه سوادآموزی امسال جایگاه نخست را در سطح کشور داریم، گفت: حمایت و گسترش همه جانبه فعالیت‌های سوادآموزی و ارتقا کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی به‌عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی استان دنبال می‌شود.

بیرانوند با اشاره به فلسفه و اهمیت سوادآموزی و مزایای دنیوی و معنوی آن تأکید و خاطرنشان کرد: کار سوادآموزی کار خیر و ارزشمندی است و از این جهت به حمایت و گسترش همه جانبه همه سطوح آموزش و پرورش به‌عنوان متولی این مهم و نیز مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

وی ادامه داد: برای پیشبرد این اهداف حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی استان ضروری است و با شناسایی مشکلات و چالش‌های پیش‌رو در جهت برطرف کردن آن همت گماریم تا زمینه‌ توسعه فعالیت‌های سوادآموزی در سطح استان فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان این‌که همکاری سایر ارگان‌ها و خانواده‌ها برای شناسایی افراد بی‌سواد سبب می‌شود آموزش و پرورش جامعه هدف را زیرپوشش سوادآموزی قرار دهد، تصریح کرد: جمعیتی که به‌عنوان جامعه هدف(10 تا 49 سال) شناسایی شده‌اند تلاش بر این است که این جمعیت به صفر برسد و بعد از آن سنین دیگری پوشش داده شود و بنابراین یک وظیفه بزرگ در حوزه سوادآموزی را بر عهده داریم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سایت پرورش انگور ایلام