محمد بنا: برای مصلحت کشتی هر گذشتی را انجام می‌دهم


به گزارش مشرق، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور درباره اختلافات به وجود آمده بین سیم‌خواه و اسماعیل‌نژاد گفت: اگر من جای سیم‌خواه بودم هیچ‌گاه چنین صحبت‌هایی را مطرح نمی‌کردم هرچه باشد اسماعیل‌نژاد از سیم‌خواه بزرگتر بوده و زمانی مربی او بوده است.

وی ادامه داد: برای هر دو نفر احترام قائل هستم خیلی از مواقع برای مصلحت کشتی هر گذشتی را انجام داده‌ام. در این شرایط حساس تمام بزرگان کشتی که دل‌شان می‌سوزد برای موفقیت این رشته در المپیک باید کمک کنند چرا که خوشایند کشتی نیست که بزرگانش چنین مسائلی را مطرح کنند و حرمت‌ها باید حفظ شود. هر صحبتی هم که وجود دارد باید در خانواده کشتی بماند و همانجا حل‌وفصل شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: نمی‌دانم سیم‌خواه در چه فضایی قرار گرفته است که چنین مسائلی را مطرح کرده است اما بهتر بود اگر هم صحبتی است در داخل خانواده و به صورت رودرو حل می‌شد و کار به رسانه‌ها نمی‌کشید حالا هم همانطور که از قبل اسماعیل‌نژاد را از پاسخگویی منع کرده بودم هر دو طرف را به آرامش دعوت می‌کنم و روز دوشنبه که اردوی تیم ملی آغاز می‌شود با سیم‌خواه در این رابطه صحبت خواهم کرد.

محمد بنا درباره مسابقات قهرمانی کشور گفت: با توجه به فرایندی که در فدراسیون کشتی تعریف شده است این مسابقات به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی در نظر گرفته شده است زمانی که لیست نهایی شرکت‌کنندگان را دیدم متوجه شدم که تعداد فرنگی‌کاران 10 نفر از آزادکاران بیشتر است که جالب توجه بود. فدارسیون کشتی زحمت زیادی برای برگزاری مسابقات کشیده است و این رقابت‌ها به شکل بسیار شکیل و زیبایی برگزار می‌شود که جای تشکر دارد اما اگر مسابقات در یک سالن کوچک‌تر مانند هفتم تیر و جمع‌ و جورتر برگزار می‌شد بهتر می‌توانستیم کشتی‌گیران را زیر نظر بگیریم و رصد کنیم تا ایراد کار را دربیاوریم. شاید کشتی‌گیران جوانی در این مسابقات حضور داشته باشند که عملکرد خوبی از نشان داده باشند اما با توجه به برگزاری مسابقات روی 8 تشک زیر نظر گرفتن آنها سخت بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از این نفرات به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد، گفت: 36 نفر را از قبل به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم و احتمالاً 10 -12 نفر را هم از این مسابقات دعوت خواهند شد به خاطر موقعیت خاصی که در این زمان کوتاه باقی‌مانده تا المپیک داریم نمی‌توانیم کار را گسترده کنیم و از تمام نفرات دعوت کنیم شاید اگر زمان بیشتری تا این رقابت‌ها داشتیم تعداد بیشتری از این نفرات را دعوت می‌کردیم تا آنها را پرورش دهیم.

محمد بنا تصریح کرد: هر قدر اردوی تیم ملی شلوغ‌تر باشد نمی‌توانیم تمرکز لازم را روی نفرات اصلی داشته باشیم و به همین دلیل ترجیح می‌دهیم افرادی را شاخص هستند به اردو دعوت کنیم به هر نفرات اول تا سوم این مسابقات جواز حضور در جام تختی که مرحله دوم انتخابی تیم ملی است را به دست می‌آورند و می‌توانند در آنجا نیز شایستگی‌های خود را ثابت کنند.


ویدیو مرتبط :
کشتی فرنگی-محمد بنا-حمید سوریان