بارش اولین برف پاییزی در تهران


وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 17آذر، با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه آسمان امروز تهران بارانی و برفی است، گفت: آسمان تهران به تدریج ابری و در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش باران و برف و وزش شدید باد است.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت استان‌های پربارش امروز کشور، از قطع بارش‌ها در برخی نواحی و فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور در روز آینده خبر داد و افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی به جنوب غرب کشور بوده است، گفت: بر این اساس ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب،‌ غرب،‌ نواحی مرکزی و در بعدازظهر شمال غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در شمال غرب،‌ غرب کشور، دامنه‌های البرز و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز دوشنبه 16 آذر، در نیمه غربی کشور با نفوذ توده‌های سرد، ابرناکی کاهش و بارش قطع می‌شود و در این روز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال بوده و بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهار محال و بختیاری،‌ کهکیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان،‌ خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 17آذر، با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود. روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه خلیج فارس و روز دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهند بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید، در بعدازظهر کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 5 و منفی 3 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی 1 درجه سانتیگراد خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
بارش برف در اقلید اولین برف پاییزی سال 94 مدرسه فرهنگیا