علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پژوهش‌سراهاي کشت سلول در مدارس راه‌اندازي مي‌شود


ايسنا/ دبير ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي سلول‌هاي بنيادي از راه‌اندازي پژوهش‌سراهاي کشت سلول در مدارس خبر داد.
اميرعلي حميديه در دومين نشست کارگروه علوم اعصاب درباره راه‌اندازي اين پژوهش‌سراها اظهار کرد: با توجه به رايزني‌هاي انجام شده با مسؤولان آموزش و پرورش و در راستاي فرهنگ‌سازي، پژوهش‌سراهاي کشت سلول در مدارس راه‌اندازي مي‌شوند.
وي در ادامه ضمن ارائه پيشنهاد برگزاري سمينار يک روزه براي علوم اعصاب گفت: راه‌ اندازي کميته اجرايي براي برنامه ريزي در اين زمينه ضروري است و بايد در کنار اين سمينار يک روزه يک کارگاه آموزشي نيز برگزار شود.
دبير ستاد سلول‌هاي بنيادي از تصويب برنامه جامع راهبردي ستاد سلول‌هاي بنيادي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و افزود: دکتر ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و دکتر دزفولي، دبير شواري عالي انقلاب فرهنگي موافقت خود را جهت مستقل شدن بودجه ستاد اعلام کردند.
حميديه همچنين ضمن تأکيد بر کار تيمي در اين حوزه تصريح کرد: پژوهشگران حوزه سلول‌هاي بنيادي به علم و دانش اين حوزه دست يافته‌اند و در صورتي که اعضاي کارگروه‌ها فعاليت جدي از خود نشان دهند، مقامات بالا نيز به حمايت بيشتر از فعاليت‌هاي اين کارگروه‌ها تمايل خواهند داشت.

وي همچنين به بحث برگزاري سمينارهاي يک روزه حوزه سلول‌هاي بنيادي براي بيماري‌هاي مختلف پرداخت و گفت: هدف از برگزاي اين سمينارها ترويج و فرهنگ سازي اين حيطه در کشور است که با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار مي‌شود. البته يکي از هدف‌هاي برگزاري اين سمينارها آغاز فعاليت رزيدنت‌ها و فلوشيپ هاي حوزه‌هاي مختلف علوم پزشکي در کنار علوم پايه است.
دبير ستاد سلول‌هاي بنيادي خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت موضوع اخلاق پزشکي، در نظر گرفتن بحث اخلاق پزشکي براي اين حوزه امتياز بازآموزي سمينار را بالا خواهد برد.

همچنين حميديه، تشکيل کميته اجرايي اين سمينار در بيمارستان طبي کودکان را خواستار شد و گفت: بعد از تشکيل کميته اجرايي بايد هيات علمي و اجرايي مشخص شود.
در ادامه اين نشست، محمد تقي جغتايي، دبير کارگروه علوم اعصاب اين ستاد از راه‌اندازي شبکه سلول‌هاي بنيادي و علوم اعصاب خبر داد و گفت: برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي راه‌اندازي اين شبکه در جلسه آينده اين کارگروه ارائه مي‌شود.
وي ضمن ابراز خرسندي از استقبال اعضاي کارگروه علوم اعصاب از اين حوزه گفت: انجام فعاليت‌هاي گروهي در اين کارگروه باعث هموار شدن مسيرها براي پيشرفت اين حوزه خواهد شد.
جغتايي با اشاره به کارهاي تيمي اين حوزه که مورد استقبال گروه باليني قرار گرفته، افزود: فعاليت‌هاي گروه علوم پايه و باليني در اين حوزه افزايش چشمگيري داشته است. هدف کارگروه علوم اعصاب آشنايي دستياران گروه‌هاي هدف اين حيطه به ويژه نورولوژي، روانپزشکي و جراحي مغز و اعصاب با کاربرد سلول‌هاي بنيادي در درمان بيماري‌هاي عصبي است تا زمينه براي فعاليت اين افراد فراهم شود.


ویدیو مرتبط :
کشت بافت گیاهی و. جزئیات محیط کشت های کشت بافت و سلول گیاهی