بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمند برای موتورسواران رونمایی کرد


بخش موتورسیکلت بی‌ام‌و در نمایشگاه فناوری CES 2016 از نسل جدید کلاه ایمنی هوشمند به همراه ادآپ دیسپلی برای موتورسواران رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.

بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمندی رونمایی کرده است که به واسطه‌ی هد‌آپ دیسپلی تعبیه شده در آن، علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی اعم از سرعت، وضعیت سوخت و نشانگر دنده، قابلیت تشخیص علایم جاده و اعلام خطر به راننده را نیز دارد. طبق گفته‌ی بی‌ام‌و طی چند سال آینده‌، نمونه‌ی تجاری شده‌ی این محصول عرضه خواهد شد. 

کلای ایمنی بی‌ام‌و

دکمه‌های مخصوص این کلاه ایمنی بر دسته‌ی چپ موتور سیکلت قرار گرفته است تا راننده برای اعمال تنظیمات مختلف نیازی به رها کردن دسته موتور نداشته باشد. از قابلیت‌های کاربردی دیگر این کلاه، دوربین قرار گرفته در جلوی آن است تا همانند نمونه‌های گوپرو، اقدام به ضبط رانندگی کند؛ دوربین قرار گرفته در پشت کلاه نیز می‌تواند همانند آینه‌ی عقب، محیط پشت موتورسیکلت را توسط هدآپ دیسپلی نمایش دهد. طبق اعلام بی‌ام‌و انرژی این کلاه از طریق باتری‌های قابل تعویض تامین می‌شود و هر ست باطری جدید تا ۵ ساعت عملکرد آن را تامین می‌کند.

بی‌ام‌و اولین شرکتی نیست که اقدام به تولید نسل پیشرفته‌ی کلاه‌های ایمنی می‌کند. پیش‌تر استارت‌آپ اِسکالی نیز کلاه ایمنی همراه با واقعیت افزوده را به قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه کرده بود. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.


ویدیو مرتبط :
کلاه ایمنی هوشمند