علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حجت الاسلام زم: تشکیل شورای راهبردی معماری در مناطق آزاد کشور ضروری است


حجت الاسلام محمدعلی زم روز پنجشنبه در چهارمین نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست با شورای راهبری محیط زیست مناطق آزاد و SGP سازمان ملل متحد (برنامه تسهیلات کوچک محیط زیست سازمان ملل)، افزود: حفظ و ارزش گذاری به مقوله محیط زیست یکی از شاخص های مهم تمدن ایرانیان به شمار می رود و باید با تشکیل شورای راهبردی معماری با توان بیشتری در این مسیر گام برداشت.
وی با بیان اینکه مسلمان ایران براساس آموزه های دینی نسبت به حفظ محیط زیست اهمیت خاصی قائل هستند، اضافه کرد: مباحث محیط زیست نرم افزاری و مقوله ای اجتماعی با فراگیری تمام انسان هاست.
حجت الاسلام زم با تاکید بر ضرورت آموزش درس های محیط زیستی به کودکان و استفاده از ظرفیت مدارس در این حوزه، گفت: به طور قطع آموزش در این حوزه ها همچون دیگر علوم، موجب دانایی و به تبع آن افزایش توانایی نسل های آتی در حفظ محیط زیست می شود.

***صنعت مهمترین عامل توسعه منطقه آزاد قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوری این منطقه، گفت: صنعت مهمترین عامل توسعه قشم است و امیدواریم با کمک و مساعدت کارشناسان محیط زیست بتوان در مسیر انجام وظایف محول شده به این سازمان با هدف توسعه پایدار صنعتی گام برداریم.
حمیدرضا مومنی از سرمایه گذاری در صنایع به عنوان مهمترین عامل توسعه متوازن و همه جانبه قشم یاد کرد و افزود: براساس سیاست گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، قشم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به قطب مهم نفت، گاز، انرژی و فولاد تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: در این چارچوب سازمان حفاظت از محیط زیست و فعالان این حوزه نیز می توانند با تعامل بیشتر با سازمان منطقه آزاد قشم، به رشد و شکوفایی صنعت در این جزیره کمک کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمین نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست با شورای راهبری محیط زیست مناطق آزاد و SGP سازمان ملل متحد با حضور حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، مدیران محیط زیست مناطق آزاد کشور و جمعی از اساتید و فرهیختگان محیط زیست کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
2090/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مناطق آزاد هووی صنعت خودروی کشور