علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تقدیر محیط زیست خراسان شمالی ازاهالی روستای سارمران اسفراین


به گزارش ایرنا مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست خراسان شمالی روز شنبه در این آیین اظهار کرد: این طرح در راستای تقویت مشارکت جوامع بومی و محلی در مدیریت پارک ملی سالوک اجرا می شود .
علی اصغر مطهری افزود: پروژه اجرایی برنامه مدیریت پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک یکی از شش پایلوت کشور برای عملیاتی کردن مدیریت مناطق چهارگانه کشور است که برنامه های مشارکت مردمی جزو اولویتهای اجرایی در این مجموعه است .
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح دانش و اطلاعات روستاییان ، توانمند کردن آنان و تامین معیشت روستاییان بارویکرد حفظ و حراست از محیط زیست ذکرکرد .
مطهری افزود: این طرح با دو روستای سارمران و چهاربید درحاشیه پارک ملی سالوک آغاز شده و در ادامه سایر روستاهای مجاور پارک ملی سالوک را نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .
در این مراسم از چهار نفر از افراد محلی که با معرفی توانمندی های خود در رابطه با معرفی معیشت های پایدار در نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضور یافته بودند تقدیر شد .
پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک با مساحتی بالغ بر 19هزار و 908 هکتار یکی از مهمترین مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست با غنای گیاهی و جانوری کم نظیری و یکی از بهترین زیستگاه های قوچ اوریال و پلنگ ایرانی است.
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکزخراسان شمالی قراردارد و دو پارک ملی از 7پارک ملی کشور را به نام های پارک ملی سالوک و ساریگل را درخود جای داده است .
/7189 / 1744
گزارش از : بتول صارمی خبرنگار ایرنا در اسفراین

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خراسان شمالی / اسفراین / روستای روئین