ولایتی: مقامات ترکیه درحد و اندازه خود حرف بزنند


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: به مقامات این کشور توصیه می کنیم موضوع مدبرانه بگیرند درغیر این صورت به مصلحتشان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر ولایتی در ادامه برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما افزود: از مسئولان آنکارا انتظار می رود در اظهار نظرهای خود مدبرانه صحبت کنند و بیش از این بر روی این آتشی که به خواست آمریکایی ها و صهیونیست ها افروخته شده است بنزین نریزند.

وی تصریح کرد: هر کسی باید در حد و اندازه خودش حرف بزند و همه باید بدانند که ایران یک قدرت تأثیرگذار منطقه ای است و باید در اظهارات خود محاسبات دقیق داشته باشند و بدانند که ایران یک قدرت تأثیر گذار در صحنه های بین المللی است.

دکتر ولایتی گفت: اگر قرار بود ایران در برابر همچون اظهاراتی متوقف شود هرگز به دنبال خواست های عدالت خواهانه خود نمی رفت و در مقابل آمریکا 37 سال نمی ایستاد.

وی افزود: اینکه دولت آنکارا می خواهد کسانی که می گویند این کشور نفت داعش را می خرد، عکس ها و اسناد خرید نفت داعش از سوی بازرگانان این کشور را منتشر کنند، موضوع قابل کتمانی نیست و روسیه همه اسناد و عکس های چندین هزار نفتکش را که نفت شمال سوریه و عراق را به ترکیه منتقل می کند منتشر کرده است و روسیه عکس های فضایی دقیقی دارد و هیچ موضوع پنهانی در این باره وجود ندارد. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت عراق و سوریه مسئول تمامیت ارضی این کشورها هستند و آنها هم در این باره واکنش نشان داده اند.


ویدیو مرتبط :
حرف های اون روز ولایتی حرف های امروزش