سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت درباره اقتصاد مقاومتی«گام عملی» بردارد/ ضرورت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی


حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری به اقتضاء ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی  است.

وی ادامه داد: طی دو سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است به یک معنا دولت اقدام عملی نسبت به این موضوع نداشته و کشور در راستای این امر گام‌های اساسی در میدان عمل بر نداشته است، از این جهت نامگذاری سال 95 در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی که از قبل صورت گرفته و باید نسبت به آن گام های عملی برداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دولت باید به جای توجه به روابط بین المللی و گشایشی که برای اقتصاد از طریق این روابط فراهم می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، منابع طبیعی کشاورزی، صنعت معدن و گردشگردی داشته باشد.

مصباحی مقدم، میزان نقدینگی کشور را بالای یک میلیون میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت باید این مقدار سرمایه عظیم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد و اگر این موضوع محقق شود نگاه‌مان به ورود منابع خارجی بسته خواهد شد.

وی افزود: حدود 20 میلیارد دلار منابع ارزی در دست مردم وجود دارد که اگر این ارز ساماندهی و به سمت تولید جهت دهی شود، باعث ایجاد اشتغال بسیار گسترده ای خواهد شد و ملت نیز از رشد اشتغال، تولید و به دنبال آن عرضه بیشتر کالاها بسیار خوشحال می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند و نسبت به آن اقدام و عمل خواستند به آن معنا است که باید از حد حرف گذشت و گام را به میدان عمل نهاد و زیرا ظرفیت‌های موجود بسیار گسترده است.

مصباحی مقدم در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود و زیرا با نهادینه شدن این فرهنگ، ملت هر چقدر که پس انداز داشته باشد برای رشد اقتصاد مقاومتی به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ضرورت شاخص سازی در اقتصاد مقاومتی