سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار سازمان ملل درباره سوء استفاده صلحبانان خارجی از کودکان آفریقای مرکزی


هشدار سازمان ملل درباره سوء استفاده صلحبانان خارجی از کودکان آفریقای مرکزیایرنا/ کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در باره ادعایی جدید مبنی بر سوء استفاده جنسی از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی از سوی صلحبانان خارجی از جمله سربازان اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، «زید رعد الحسین» از قول چهار دختر جوان گفت، افرادی که از آنها سوءاستفاده کرده اند، عضو نیروهای عملیاتی اتحادیه اروپا در این کشور بوده اند.
پارسال ادعای سوء استفاده جنسی سربازان عضو هیات فرانسوی و سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی در راس خبرهای بین المللی قرار گرفت.
نیروی اتحادیه اروپا در واکنش به این ادعا با صدور بیانیه ای اعلام کرد اتحادیه مزبور ادعای مطرح شده را جدی تلقی می کند، اما مسئولیت تحقیق و تنبیه و مجازات برعهده کشورهای عضو این نیرو است.
زید در این خصوص گفت، کارکنان حقوق بشر سازمان ملل با دو کودک در مورد ادعای سوء استفاده جنسی نظامیان فرانسوی از آنها در سال 2014 مصاحبه کرده اند.
در همین حال، 14 سرباز فرانسوی عضو نیروی اتحادیه اروپا به اتهام مجبور کردن کودکان به تن دادن به رفتارهای جنسی در ازای دریافت غذا، در فرانسه مورد بازجویی و تحقیق قرار دارند.
به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، بسیاری از مرتکبین این نوع جرایم به دلیل مصونیت قضایی از مجازات در امان می مانند که این مساله باعث ادامه تخلفات این چنینی می شود.
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی موسوم به «مینوسکا» نیز به سوء استفاده از کودکان در این کشور جنگ زده متهم شده اند.
در مجموع 26 مورد از موارد سوءاستفاده از کودکان در این جمهوری از سوی صلحبانان سازمان ملل گزارش شده است.
سازمان ملل به ملیت خاطیان و تعداد سربازان متهم اشاره ای نکرده است، اما منابع مطلع گفته اند نیروهایی از گابن، مصر و مغرب در این موارد دست داشته اند.
«بان کی مون » دبیر کل سازمان ملل سال گذشته فرمانده نیروی مینوسکا را به دلیل افزایش موارد گزارش شده از سوءاستفاده از کودکان برکنار کرد، اما داعیه مرتبط با این عمل شنیع همچنان در راس اخبار روز دنیا قرار دارد.
بان کی مون هشدار داده است چنانچه سربازان متهم به سواستفاده جنسی از کودکان تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند، همه صلحبانان سازمان ملل را از جمهوری آفریقای مرکزی خارج می کند.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
سوء استفاده از میزبانی سازمان ملل