روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را داد/ تفکیک داعش و اسلام در لس آنجلس


جلال طالبانی گفته بود که قصد داشتم خبر رو به خبرنگار کشوری بدم که از وجود صدام کشورش صدمه دید یک خبرنگار ایرانی اون هم خبرنگار کرد.

شبکه گردی امروز عصرایران روایتی از خبرنگار ایرنا که برای اولین خبر دستگیری صدام را مخابره کرد و تصاویری دیده نشده از امام و سردار سلیمانی گردآوری کرده است.

1- «اثر» از «عدد» مهمتر است

پرویز اسماعیلی در اینستاگرامش نوشت:

تیتر یک امروز روزنامه جام جم با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردم محور» به گزارش عملکرد سازمان صدا و سیما در خصوص اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است. و اینکه شبکه های مختلف آن، طی شش ماهه اول سال 94 بیش از 2800 ساعت (حدودا روزی 15 ساعت) برنامه در این ارتباط تولید و پخش کرده اند.

ابتکارها و زحمات صدا و سیما را حتما نباید نادیده گرفت؛ اما فراگیر شدن تکیه این سازمان به ارائه گزارشهای کمّی و آمارهای عددی به جای گزارشهای اثر بخشی و محتوایی، از آسیب های جدی رسانه ملی محسوب می شود. کمکی هم به راهبری و مدیریت رسانه نمی کند و اغلب گمراه کننده است.

"عدد" البته مهم است، اما "اثر" مهمتر است. سوال اینجاست که مکانیزم راستی آزمایی و اثر سنجی این اعداد چیست؟ از این ارقام (بر فرض صحت و عدم محاسبه های تکراری و ...) چه برداشتی می توان داشت؟ مثلا آیا اگر صدا و سیما بجای 2800 ساعت، 3800 ساعت آمار ارائه می کرد، عملکرد موفق تری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی داشت؟ و اگر دولت فرماندهی اقتصاد مقاومتی را (به عنوان نسخه شفا بخش اقتصاد ملی) بر عهده دارد، صدا و سیما چقدر به اجرای هر یک از 24 بند سیاست های آن توسط دولت کمک کرده است؟

اولین وظیفه رسانه، اطلاع رسانی است. پیشنهاد می کنم یکی از خبرنگاران کمتر شناخته شده صدا و سیما آزادانه و غیر محسوس، هم به میان مردم و هم صنعتگران برود. و بپرسد که تعریفشان از اقتصاد مقاومتی و وظیفه شان برای تحقق آن چیست؟ اگر پاسخ ها قانع کننده بود، صدا و سیما در فرهنگ سازی و تصمیم سازی موفق بوده است. و اگر خدای ناکرده نبود؛ آنگاه باید پرسید که فایده اینهمه برنامه سازی، وقتی هنوز ماهیت اقتصاد مقاومتی برای جامعه مبهم است، چیست؟

البته نکته پایانی با همکارانمان در روزنامه «جام جم» اینکه؛ حتی مبتدی ترین کارگزاران روابط عمومی و سنتی ترین رسانه ها نیز می دانند که «دوران تبلیغ مستقیم، گذشته است.»

2- روایت خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را داد

"محسن فتحی" خبرنگار ایرنا در قصرشیرین که برای اولین بار خبر دستگیری صدام را منتشر کرده در خصوص آن اتفاق در گروه مدیالوژی در تلگرام نوشت:

خبر رو روز بکشنبه 23 اذر 1382 در گفت وگو با جلال طالبانی که در اون مقطع رییس دوره ای شورای حکومت انتقالی عراق بود گرفتم.با توجه به اینکه پس از سقوط رژیم بعث با حمله نظامی آمریکا، امکان پرواز هوایی در عراق وجود نداشت و مقامات عراقی برای سفر به خارج از کشو می بایست به ایران سفر می کردن.

جلال طالبانی در اون روز قصد داشت به فرانسه بره و به همین منظور از طریق مرز خسروی که مرز رسمی میان دو کشور در آن زمان و پس از جنگ بود وارد ایران شد تا به کرمانشاه رفته و از طریق فرودگاه کرمانشاه به تهران رفته و از اونجا به فرانسه بره.

اقای طالبانی زمینی وارد مرز خسروی شد و معاون سیاسی استاندار کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین در راس هیاتی به استقبال ایشان رفتند که من هم در آن هیات بودم و وقتی با هیات ایرانی احوالپرسی کرد در مواجهه با من به عنوان یک خبرنگار گفت : به حمداله صدام دستگیر شد.

ایشان گفت گه خبر دستگیری رو در مسیر حرکت به سمت ایران دریافت کرده است.

ابتدا همین یک جمله رو به من گفت و من هم این خبر کوتاه را به عنوان یک خبر فوری برای همکاران در سازمان مرکزی (تهران) خوندم و بعد به پاویون مرز خسروی رفته و با اقای طالبانی یا به اصطلاح مام جلال مفصل مصاحبه کردم که پس از مدتی خبر کامل مصاحبه رو نیز تلفنی به همکارن تهران دادم که منتشر شد.در مورد دریافت خبر هم اقای طالبانی در پاسخ به سوال من کامل موضوع را تشریح کرد.

 اگه اشتباه نکنم در فرانسه همین سئوال رو از اقای طالبانی پرسیده بودند که چرا خبر دستگیری صدام رو در عراق اعلام نکردی، به خبرنگار عراقی ندادی و یا به رسانه های خارجی مستقر در عراق.دراین خصوص خیلی تحلیل ها شد، اما جلال طالبانی گفته بود که قصد داشتم خبر رو به خبرنگار کشوری بدم که از وجود صدام کشورش صدمه دید یک خبرنگار ایرانی اون هم خبرنگار کرد.

  3- سند دروغگویی بی بی سی

فرهمند علیپور در فیسبوکش نوشت:

از وقتی رسوایی خرید نفت داعش توسط ترکیه و حمایت متحدین منطقه ای آمریکا از گروههای تروریستی در رسانه های دنیا شدت گرفته است، مقامات امریکایی هم دائم تاکید می کنند که دولت سوریه نیز خریدار نفت داعش است. بی بی سی هم چند روز پیش گزارشی زده بود از منابع مالی داعش و "ایران" را جزو خریداران نفت داعش معرفی کرده بود.

خب البته قافیه که به تنگ آید، شاعر به جفنگ آید.

ایران خودش در به در دنبال صادر کردن و فروش نفت خودش هست، همین مونده از داعش نفت بخره!

اما نکته ای که ریاکاری و دروغ گویی آمریکا و نزدیکانش رو نشون میده اینجاست که خب، شما شاهد فروش نفت داعش به دولت سوریه هستید. شمایی که هم با دولت سوریه دشمن هستید و هم با داعش، یکسال و نیم هم از ائتلاف بزرگی که برای مبارزه علیه داعش راه انداخته اید، می گذرد، شما چرا نفت داعش را بمباران نمی کردید تا هم دولت سوریه را در تنگنا قرار دهید و هم منابع مالی داعش را هدف قرار بدهید؟

دولت سوریه و داعش در زمین نفت خرید و فروش می کردند و جت های جنگی شما هم یک سال و نیم است در آسمان نظاره گر بودند و هوای آنها را داشتند؟ پس ماموریت و کار شما چیه؟ نظارت بر روند انتقال نفت؟

مشخصه دروغ می گید، مشخصه که از انتشار گسترده اخبار بمباران نفت دزدیده شده توسط داعش به متحدتان ترکیه، و رو شدن دست "ائتلاف" تان، نگران شده اید.

4- عکس قدیمی از امام،پسر و نوه ایشان

این عکس هم در اکانت سید احمد خمینی در اینستاگرام منتشر شده که به حضور امام در پاریس بر می گردد.

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را مخابره کرد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری5- راهی به نام دوست داشتن

داریوش فرضیایی در اینستاگرامش نوشت:

دکتر برنیز سیگل در کتاب خود می نویسد: اگر من به بیمارانم بگویم که سطح خون گلوبین های ایمنی خود را بالا ببرند، هیچ یک نمی دانند چگونه باید این کار را انجام دهند اما اگر به آنها یاد بدهیم که خود و دیگران را دوست بدارند، در حقیقت بطور ناخودآگاه همین تغییرات در بدن آنها رخ خواهد داد.

هنگامی که فرد ابراز محبت می کند، سیستم ایمنی بدن او این قدرت را پیدا می کند که در برابر بیماری ها بایستد.محبت، محل عبور موادشیمیایی مغز را تغییر می دهد و این امر بر مقاومت بدن تأثیرگذار است.نه هیچ انسانی دوست توست و نه هیچ انسانی دشمن توست؛بلکه هر انسانی معلم توست.

پس غرور و تعصب را کنار بگذارو آنچه را که هر انسانی باید به تو آموزش دهد یاد بگیرتا تمام درسهایت را بیاموزی و آزاد و رها شوی.

رنج برای پیشرفت انسان ضروری نیست ؛رنج حاصل تخلف از قانون معنویت استاما تنها عده ی اندکی از انسانها می توانند روح خفته ی خود را بدون رنج برخیزانند.

6- شدت یا مدت؟

جلیل محبی هم این عکس را در اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته است: ارزش یک انسان به شدت آن نیست به مدت آن است.

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را مخابره کرد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری7- اسب سواری حاج قاسم

این عکس هم از گروه تلگرامی تحولات منطقه انتخاب شده است:

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را مخابره کرد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری8- ایستگاه اتوبوس جالب در گرگان

نوید در توییتر این عکس را از منطقه ناهار خوران گرگان منتشر کرده است.

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را مخابره کرد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری9- تفکیک میان داعش و اسلام در لس آنجلس

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد افرادی با حضور در مقابل ساختمان شهرداری لس آنجلس تابلوهایی را در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده میان اسلام و داعش ارتباطی وجود ندارد.

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را داد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری

روایتی از خبرنگاری که خبر دستگیری صدام را داد/ عکس حاج قاسم در حال اسب سواری

10- "الهام اخوان" در گروه تلگرامی "خبرسازان" این متن را منتشر کرده است.

از افلاطون پرسیدند:شگفت انگیزترین رفتار انسان چیست؟پاسخ داد:'از کودکی خسته می شود،برای بزرگ شدن عجله می کند و سپس دلتنگ دوران کودکی خود می شود!ابتدا برای کسب مال و ثروت از سلامتی خود مایه می گذارد،سپس برای بازپس گرفتن سلامتی از دست رفته پول خود را خرج می کند.

طوری زندگی می کند که گویی هرگز نخواهد مرد و بعد طوری میمیرد که گویی هرگز زندگی نکرده است!آنقدر به آینده فکر می کند که متوجه ازدست رفتن امروز خود نیست ،در حالی که زندگی گذشته یا آینده نیست، بلکه زندگی همین حالاست...


ویدیو مرتبط :
آماده باش برای دستگیری پلیس قاتل لس آنجلس