آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



تاثیرت سودمند گوشت بلدرچین!


گوشت بلدرچین

پزشک طب اسلامی با اشاره به بهترین خوراکی و نوشیدنی در بهار و تابستان گفت: در فصل بهار به جای غذاهای سنگین و گوشت قرمز بهتر است از گوشت پرندگانی مانند بلدرچین استفاده کنید.عمادالدین مسموعی، گفت: با توجه به نزدیک شدن به تابستان و قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی گرم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مزاج‌ها نیز گرم‌تر می‌شوند که به این منظور باید برای سلامتی خود مواردی را رعایت کنند.


وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا در بهار و تابستان باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کرد چرا که باعث می‌شود گرمی و رطوبت بدن زیاد شده و فرد را بیمار کند.


این پزشک طب اسلامی تصریح کرد: توصیه می‌کنم به جای خوردن غذاهای پرچرب و پر حجم از مقادیر زیادی میوه استفاده کنید تا بدن شما بتواند با شرایط آب و هوا کنار بیاید و به شرایط متعادل برسد؛ در فصل زمستان مواد زائد در بدن جمع می‌شوند و در تابستان با گرم شدن هوا‌‌ همان مواد زائد در بدن نمایان می‌شوند و باعث بروز بیماری‌های پوستی و کبدی خواهند شد.


وی تصریح کرد: افراد باید از خوردن غذاهای شور، کله پاچه، گوشت گاو، خامه، ماست ترش و غذاهای کنسرو شده پرهیز کنند.


مسموعی، با بیان این مطلب که با خوردن غذاهایی با طبیعت سرد به آغوش سلامتی بروید، ادامه داد: در فصل بهار و تابستان سعی کنید از غذاهایی با مزاج سرد استفاده کنید تا بتوانید به برگرداندن شرایط متعادل بدن موثر واقع شوید.


این پزشک طب اسلامی تصریح کرد: توصیه می‌کنم به جای غذاهای سنگین و گوشت قرمز از گوشت پرندگانی مانند بلدرچین استفاده کنید و با نوشیدن شربت‌های خنک مانند آب انار و سکنجبین به سلامتی‌تان کمک کنید.

فارس

اخبار مرتبط :

خوردن گوشت بلدرچین حلال است؟ چرا؟

گوشت بلدرچین برای چه کسانی مناسب است؟

خواص گوشت بلدرچین


ویدیو مرتبط :
فواید گوشت پرنده کبکنجیر (خیلی سودمند)