پرونده خودرو/ «لکسوس» رکورد فروش خود را در سال 2015 شکست


پرونده خودرو/ «لکسوس» رکورد فروش خود را در سال 2015 شکستفرصت امروز/ اگرچه افزایش فروش لکسوس در بازار آمریکا منجر به کسب رتبه نخست در جدول فروش خودروهای لوکس توسط این خودروساز ژاپنی نشده است، اما زمینه را برای شکستن رکورد فروش این شرکت در سال 2015 میلادی فراهم کرده است. در این راستا فروش لکسوس در تمامی بازارهای خودرو افزایش یافته و مجموع خودروهای صادراتی این برند معتبر ژاپنی را به 652 هزار دستگاه رسانده است. این حجم از صادرات به معنای افزایش 12درصدی فروش این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال 2014 میلادی است.

افزایش فروش لکسوس که برند لوکس شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن محسوب می‌شود در شرایطی تحقق می‌یابد که بازارهای خودرو در آمریکای شمالی، ایالات متحده، ژاپن، خاورمیانه و شرق آسیا نیز شاهد افزایش فروش لکسوس بوده‌اند. با وجود رکورد شکنی این برند لوکس ژاپنی، مدیران این شرکت انتظار دارند افزایش فروش خود را در سال 2016 نیز ادامه داده و رکورد فروش خود را بهبود بخشند. مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان فروش لکسوس در سال آینده میلادی با افزایش 4/3 درصدی به 680 هزار دستگاه برسد.

مارک تمپلین، معاون اجرایی مدیرعامل لکسوس در حوزه برند در رابطه با میزان فروش شرکت متبوعش با اشاره به طراحی جذاب مدل‌های مختلف لکسوس و همچنین استفاده از ویژگی‌های ایمنی نظیر ترمز خودکار در خودروهای این شرکت که سبب افزایش تمایل مشتریان به خرید آنها شده اعلام کرد: « 2015 برای شرکت لکسوس سالی فوق‌العاده بوده است.»
کارشناسان و تحلیلگران حوزه صنعت خودرو معتقدند مدل فیس لیفت شده لکسوس ES و کراس اوور شهری این شرکت ژاپنی با کد RX از جمله دلایل افزایش فروش این برند لوکس به شمار رفته و سبب شده مدیران لکسوس خود را برای فتح بازار خودروهای لوکس آمریکا آماده کنند. لازم به ذکر است که لکسوس برای مدت 11سال حاکم بلامنازع بازار خودروهای لوکس در آمریکا به شمار می‌رفت،

اما سونامی و زلزله شدیدی که در سال 2011 خسارت سنگینی را به ژاپن وارد کرد، سبب کاهش تولید و در پی آن افت فروش این شرکت شد. این در حالی است که لکسوس در سال گذشته با افزایش قابل توجه فروش خود در ماه دسامبر توانست با پشت سر گذاشتن مرسدس بنز رتبه دوم جدول تولید‌کنندگان خودروهای لوکس در بازار آمریکا را از آن خود کند.
در همین ارتباط، اروپا که سومین بازار بزرگ لکسوس محسوب می‌شود نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با افزایش 20درصدی تقاضا برای محصولات آن، سهم قابل توجهی در افزایش میزان فروش کلی لکسوس داشته است. نکته حائز اهمیت در این بین آن است که با وجود کاهش تقاضا برای خودروهای سواری در بازار ژاپن، برند لوکس تویوتا توانست رشدی 9 درصدی را تجربه کند.

منبع:


ویدیو مرتبط :
پراید رکورد جهانی فروش خودرو را شکست