علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۶۰۰خبرنگار خارجی برای پوشش اخبار انتخابات تهران ثبت نام کردند


به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب الدین چاووشی ظهر دوشنبه در همایش بانوان و مشارکت حداکثری که  با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی این منطقه در سالن شهید طحانی ملارد برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:حضور بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای مبارزات انقلابی، فرصتی ویژه و مغتنم بوده است که راهپیمایی بانوان زنجان قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با متانت و وقار و حجاب کامل، یکی از نمونه های آن به شمار می رود.

معاون سیاسی-اجتماعی استانداری تهران افزود:امروزه نقش زنان در مدیریت جامعه انکار ناپذیر است و در بسیاری از موفقیت های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی مردان، نقش بانوان غیر قابل کتمان به نظر می رسد.

وی عنوان کرد: در عرصه انتخاباتی نیز نقش زنان بسیار برجسته خواهد بود و مشارکت قریب به نیمی از جمعیت کشور که متشکل از زنان و بانوان است در تعیین سرنوشت آینده این مرز و بوم بسیار نافذ و حائز اهمیت بوده و از این پس نیز خواهد بود.

چاووشی گفت: وجود مجلسی توانمند، مقتدر و اندیشه ورز، ضرورت کشور و نظام است و در شکل گیری چنین پارلمانی، رای زنان، تاثیرگذار و تعیین کننده است.

وی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس اراده، خواست، مطالبه و رای مردم انتخاب شده و در چنین شرایطی سزاوار است که اعضای مجلس با اشراف کامل به الفبای قانون، سیاست و دیگر عرصه های مملکتی و کشوری امر قانونگذاری و نظارت سازنده را لحاظ کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد:برخی نمایندگان شاخ و شانه کشیدن برای دولت را افتخار می دانند و با تذکر و طرح سئوال بی مورد در کار دولت و نظام اخلال و اشکال ایجاد می کنند که به واقع چنین نمایندگانی شایسته مجلس نیستند.

وی افزود:دولت تدبیر و امید با هدایت ها و رهبری مقام معظم رهبری، قفل و زنجیر تحریم را از پای ملت و کشور باز کرد اما در مقابل برخی از دلواپسان عنوان می کنند در قضیه برجام موفق عمل نکردیم.

چاووشی گفت:در واقع امر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعتبار خود را در نظام بین الملل باز یافته و امتیازاتی که دریافت کرده ایم در قبال ارائه تضمین برای عدم ساخت بمب هسته ای بوده است.

وی عنوان کرد: از ابتدا نیز ما به دنبال چنین موضوعاتی نبودیم و ضامن و پشتوانه این ادعا فتوای مقام معظم رهبری است و در چنین شرایطی که ما از ابتدا نیز در صدد ساخت سلاح هسته ای نبوده ایم، بطور یقین در گرفتن امتیاز و رفع تحریم ها موفق عمل کرده ایم.

 کشور و رهبری متعلق به گروه خاصی نیست

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران با اشاره به ضرورت ورود نمایندگانی مجرب، هوشمند و متعهد به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:کشور به مجلسی عقلانیت محور و پیشرو نیازمند است که با پرهیز از افراطی گری پیگیر سیاست های اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری و دیگر امور حائز اهمیت کشوری  باشد.

وی افزود:کشور و رهبری متعلق به حزب و گروه خاصی نیست و افتخار و بزرگی آن برای همه ملت است و تمامی پیشرفت ها و توفیقات آن نیز به تمامی آحاد جامعه تعلق دارد.

 تمایل خبرنگاران خارجی برای پوشش انتخابات استان تهران

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت:قریب به ۶۰۰ خبرنگار خارجی برای انعکاس و پوشش اخبار در استان تهران اظهار تمایل و ثبت نام کرده اند و امیدواریم همچون گذشته با حضور برجسته، چشمگیر و حداکثری مردم در پای صندوق های رای، برگ زرین دیگری از دموکراسی و مردم سالاری دینی این مرز و بوم در تاریخ ثبت شود.

چاووشی گفت:یکی از ویژگی های کشور ایران تنوع و تکثر قومیتی است و در چنین شرایط و بستری، تنها راه حفظ و استمرار امنیت پایدار، انتخابات است.

 بستر و زمینه لازم برای مشارکت حداکثری بانوان فراهم است

بهمن خطیبی، فرماندار ملارد نیز با اشاره به نقش کلیدی زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان کرد:در تمامی ادوار و مقاطع تاریخی انقلاب، نقش زنان موثر، بی بدیل و کارآمد بوده است.

وی افزود: در شهرستان ملارد نیز این قاعده جاری و ساری است و با عنایت به اهمیت موضوع، تلاش شده زمینه و بستر لازم برای حضور و مشارکت حداکثری بانوان در پای صندوق های رأی فراهم شود.

خطیبی گفت: از نخستین روز شهریور ماه، ستاد انتخابات در این شهرستان شکل گرفت و تلاش شد تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی با نشاط و حداکثری اتخاذ شود.

 مشارکت اجتماعی در انتخابات امانت است

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد نیز با اشاره به جایگاه والای زنان در مکتب اسلام عنوان کرد:از صدر اسلام تاکنون مشارکت مذکور با حضور حضرت خدیجه(س) آغاز شد و سپس با نقش آفرینی و حضور بی نظیر حضرت فاطمه(س) در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، الگویی شایسته، برجسته و بی بدیل به جهانیان معرفی شد.

وی افزود: بعداز انقلاب نیز این زمینه و ظرفیت، تقویت و مهیا شد تا زنان در تعیین سرنوشت کشور و آینده خودشان موثر واقع شوند.

امام جمعه ملارد یادآور شد: مشارکت اجتماعی در انتخابات یک امانت است و در قبال امانتی که به ما واگذار شده، مسئول و پاسخگو هستیم و باید تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به کار بندیم.


ویدیو مرتبط :
تهران ثبت در اخبار شبکه GEM