سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 2 غیر نظامی و 3 نیروی امنیتی در درگیری‌های ترکیه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، در حالی که عملیات گسترده ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک در مناطق مختلف جنوب شرق این کشور ادامه دارد، در تازه ترین درگیری ها دو غیر نظامی و سه نیروی امنیتی جان خود را از دست داده اند.

دادگاهی در ترکیه نیز شهردار سابق شهر "وان" را به خاطر عضویت در حزب کارگران کردستان به 15 سال حبس محکوم کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که از آغاز عملیات نظامی تاکنون بیش از 225 شبه نظامی پ ک ک در شهر سیلوپی کشته شده اند. صدها سرباز و غیر نظامی نیز از آغاز عملیات نظامی ترکیه در بخش های کردنشین، کشته و زخمی شده اند.

ستاد کل ارتش ترکیه نیز اعلام کرد : یک سرباز ارتش نیز بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده توسط شبه نظامیان پ ک ک در منطقه "سور" کشته شده است.

منطقه تاریخی سور که از سوی یونسکو در فهرست مکان های باستانی و میراث فرهنگی گنجانده شده است، از 2 دسامبر تاکنون با مقررات منع آمد و شد روبرو شده است. ارتش ترکیه با بیش از 10 هزار نیرو عملیات گسترده ای را علیه شبه نظامیان پ ک ک آغاز کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است: در سال 2015 میلادی، نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 3100 شبه نظامی پ ک ک را کشته اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

 طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نیروی نظامی روسیهVS نیروی نظامی ترکیه«دیدنیه ها»