سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



زن ایرانی الگوی جدیدی از زن را به جهان معرفی کرد


زن ایرانی الگوی جدیدی از زن را به جهان معرفی کردخرداد/ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زن ایرانی یک الگوی جدیدی از زن را به جهان ارائه داد و آن این است که می‌تواند محجبه و محجوب باشد و در عین حال در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلی برگزار شد با بیان اینکه قرآن نور مبارک است و امیدواریم که از این جلسه بتوانیم راه هدایت را پیدا کنیم، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن سفارش می‌کند که قرآن نور مبین و آشکار است و ما باید از این حلقه ارتباطی که بین بنده و خدا است نهایت بهره‌وری و استفاده را ببریم. قرآن شفای دردها و بیماری‌های روحی و روانی است.

وی تاکید کرد: پیامبر اسلام (ص) به امت خود توصیه می‌کند که به قرآن و عترت تمسک بجویید چرا که تک‌تک آیات قرآن نور است. ما با عبرت از آیات قرآنی که برای گذشتگان آمده است می‌توانیم راه سعادت و خوشبختی را پیدا کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه عوامل زیادی وجود دارد که سبب انحطاط و سقوط جامعه می‌شود، عنوان کرد: یکی از عوامل انحطاط و سقوط جامعه اختلاف و تفرقه است. خداوند در قرآن سفارش می‌کند که با هم نزاع و درگیری نداشته باشید که قدرت و عزت شما از بین می‌رود و به شکست می‌رسید. نزاع و درگیری سبب می‌شود که اتحاد و همدلی مسلمین از بین برود. به همین جهت ما شعار این دوره از مسابقات را شعار «یک امت، یک کتاب» انتخاب کرده‌ایم.

محمدی افزود: متاسفانه یکی از اقدامات خطرناک دشمنان ایجاد تفرقه در بین مسلمین است. ما باید هوشیار و ‌آگاه باشیم که دشمنان شعارهای اختلاف و تفرقه را در بین ما مطرح نکنند. آنها از باب دلسوزی این شعارها را مطرح نمی‌کنند. اهل سنت و شیعه، همه را به قتل می‌رسانند. مردم فلسطین و غزه را به یک شکل و مردم لبنان، عراق و افغانستان را به شکل دیگر به قتل می‌رسانند. برای آنها شیعه و سنی فرقی نمی‌کند. هر کس که بخواهد مذهب قرآن و اسلام را انتخاب کند، می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و خیریه تاکید کرد: سومین عاملی که سبب اختلاف و تفرقه می‌شود ظلم و تعدی به حقوق دیگران است. قرآن در آیات متعددی می‌فرماید که دلیل نابودی امت‌های گذشته ظلم بوده است. ما هرگز نباید زیر بار ظلم برویم. عامل بعدی که سبب سقوط و انحطاط می‌شود، جهل و ناآگاهی است و عامل بعدی اسراف و تبذیر است. مقام معظم رهبری شعار یک سال را به عنوان اصلاح الگوی مصرف انتخاب کردند و این شعار برای یک سال و دو سال نبود بلکه همیشه باید به آن عمل کنیم. در زندگی خصوصی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که هرگز دچار اسراف نشویم؛ چرا که این عامل سبب سقوط ما در جامعه می‌شود.

محمدی افزود: عامل بعدی رفاه‌طلبی است. قرآن در این رابطه به ما هشدار می‌دهد. ما نباید از ماهواره و اینگونه شبکه‌ها رفتارهای ناشایست را انتخاب کنیم و به آنها عمل نماییم. عامل بعدی که سبب سقوط جامعه می‌شود گناه است. اگر کسی از خدا و رسول خدا نافرمانی کند به گمراهی آشکار دچار می‌شود. ما باید برای رهایی از سقوط و انحطاط از جامعه این عوامل و یکسری عوامل دیگر را که وجود دارد، در جامعه از بین ببریم.

محمدی در ادامه با اشاره به عوامل موفقیت در جامعه، گفت: توجه به تعالیم قرآن کریم سبب موفقیت می‌شود. ما باید قرآن را مبنا و اساس زندگی خود قرار بدهیم. علم و دانش کافی را به دست بیاوریم و به پیشرفت برسیم. اگر فرهنگ و معرفت جامعه درست شود دیگر خرافه و بدعت در جامعه ترویج پیدا نمی‌کند. در برخی از جلسات برخی مباحث مطرح می‌شود که مبنای قرآنی و دینی ندارد.

وی گفت: عامل بعدی که سبب موفقیت می‌شود، اتحاد، همدلی و صبر و استقامت است. جامعه‌ای که صبر و استقامت داشته باشد به موفقیت می‌رسد. یکی از دلایل انحطاط امت‌های گذشته این بوده که از مسیر اسلام جدا شده و در بین راه خسته شده‌اند و صبر و استقامت نداشته‌اند. اتحاد و وحدت باید بر محور حق، قرآن و اهل بیت (ع) باشد. در عصر حاضر ما محور حق؛ قرآن و اهل بیت (ع) است و در ایران ولی فقیه که نایب امام زمان است و سخنان او برگرفته از قرآن و اهل بیت (ع) است محور حق محسوب می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ملت مسلمان ایران همواره به تعالیم قرآن عمل کرده‌اند و بانوان ایران به تعبیر امام (ره) همدوش مردان و بلکه جدی‌تر همواره در عرصه‌های مهم حاضر بوده‌اند و در همین راستا ما شعار بانوان طلایه‌داران انس و عمل به قرآن را برای این همایش انتخاب کرده‌ایم. بانوان ما انس و تلاوت با قرآن را همواره در دستور کار زندگی خود داشته‌اند و به نوعی پرچمدار عمل به قرآن در جامعه هستند چه در دوران راهپیمایی رژیم شاهنشاهی و چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمان حال حاضر. من انتظار دارم که این جلسات خروجی داشته باشد که ما بتوانیم در سال ‌آینده ان‌شاءالله نتیجه این خروجی را بیان کنیم و معضل و مشکلاتی از حقوق بانوان جامعه حل شود.

محمدی گفت: یکی از مشکلات این است که حقوق زن در جامعه خیلی رعایت نمی‌شود. مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولان داشت از خانواده‌های آنها تشکر کرد و فرمودند که زحمت را آنها می‌کشند ولی مطرح نیستند و آقایان آنها مطرح و مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند. رهبری فرمودند من با حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... مشکلی ندارم ولی در تمام این امور حقوق زن باید رعایت شود. ولی متأسفانه در شرق و غرب این حقوق خیلی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در کنگره 7 هزار زن شهید پیامی را دادند که در این پیام یک نکته جدیدی مطرح شد و آن ارائه الگوی سومی از زن در عالم است و آنها شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس هستند که نه شرقی و نه غربی‌اند بلکه یک زن کاملاً مسلمان ایرانی هستند. برخی از جوامع مثل دوران جاهلیت عمل می‌کنند و حتی به زن اجازه رانندگی نمی‌دهند و برخی دیگر از زن برای بهره بردن و رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و آن را در جامعه مطرح می‌کنند ولی زن ایرانی یک الگوی جدید را ارائه داد که هم می‌تواند محجبه و محجوب باشد و هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور گسترده داشته باشد. در تمام این امور باید بدانیم که عظمت و موفقیت ما در عمل و پناه بردن به قرآن است.





منبع: خرداد


ویدیو مرتبط :
زن ایرانی؛ الگوی زنان مسلمان