نظر محمد اصفهانی درباره چندسوژه چالشی


محمد اصفهانی، پزشک و خواننده پاپ کشور، درباره کنار رفتن مرضیه وحید دستجردی از وزارت بهداشت دولت قبل، محمدجواد ظریف، دلیل کم‌کار بودنش در عرصه خوانندگی، موسیقی لس‌آنجلسی و برخی موضوعات دیگر سخن گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پارسینه، محمد اصفهانی در دهمین برنامه دید در شب به کارگردانی و اجرای رضا رشیدپور، از مرضیه وحیدی دستجردی دفاع تمام‌قدی کرد و گفت: گذشته از ارتباط فامیلی، ایشان انسانی هستند که بر اصولشان با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که "وزیر بهداشت دولت قبل در حال انجام چه کاری است؟" گفت: به شدت درگیر کارهای پزشکی هستند و در مقام پزشکی - قضایی هم مشاوره می‌دهند. ایشان کسی هستند که تاکنون ریالی پول بالای تعرفه دولتی دریافت نکرده و بحمدالله درآمدشان بسیار خوب است.

اصفهانی تاکید کرد: مرضیه وحیدی دستجردی حاضر به پذیرش مسایلی نشد که به همین دلیل مورد حملات مختلف قرار گرفت و از وزارت کنار رفت.

این خواننده پاپ، در این گفت‌وگو به سوالات سخت رشیدپور جواب‌های متفاوتی داد و در مورد مشکلات کنسرت بابل و ارومیه توضیحاتی را ارایه کرد.

برخی از صحبت‌های اصفهانی را بخوانید:

- زمانی که وارد دانشکده پزشکی شدم اصلاً قصد خواننده شدن نداشتم.

- پدر من صدای فوق‌العاده‌ای داشت. وقتی در حرم امام رضا زیارت می‌خواند مردم دور او جمع می‌شدند. یک بار به پدرم گفتم چرا آواز نمی‌خوانی؟ گفت چون من دکترم!

- دوستم یک بار به من گفت اگر تو یک روزی مثل علیرضا افتخاری مشهور شوی... گفتم اصلا حرفش را نزن. چنین روزی محال است.

- در زمان دانشجویی مسافرکشی هم می‌کردم.

- بداخلاقی مالی ندارم؛ یک هزینه توافقی است. کنسرت، نون و آب مردم نیست.

- در عرصه موسیقی کسی جای کسی را تنگ نمی‌کند، هرکس می‌تواند جایگاه خودش را داشته باشد.

- من خوشحالم احسان خواجه امیری این همه پر کار است.

- در عرصه خوانندگی این جمله‌ای که می‌گوید «از دل برود هر آنکه از دیده رود» کاملاً صدق می‌کند. یعنی اگر کم‌کار شوی کمرنگ می‌شوی، هر کسی که می‌خواهی باش. من الان کمرنگ شده‌ام و این قابل انکار نیست.

- وقتی من چهار سال آلبوم ارایه نمی‌دهم، مشخص است مخاطب من دیگر برای شنیدن ترانه‌های قدیمی‌ام به کنسرت نمی‌آید. مگر چندبار می‌شود دلقک را شنید؟ من معتقدم کمرنگ شدن بهتر از این است که کار ضعیف به مردم ارائه دهیم.

- من بخاطر ترانه یه تیکه زمین ممنوع الصدا نشدم، این ترانه تیتراژ سریال تلویزیون است.

- برای خوندم باید حالم آدم خوب باشد.

- من خواننده حکومتی نیستم.

- به خاطر ترانه دلقک حراست صدا و سیما احضارم کرد، گفت چرا شب‌خیز ترانه تو را پخش می‌کند؟ جواب من این بود که مگر این ترانه مجوز ندارد؟ خوب وقتی یک آهنگ وطنی پنج دقیقه وقت شبکه ATN را بگیرد، بد است؟

- ما دچار افراط و تفریط عجیب و غریبی شدیم، هرکاری خودمان انجام دهیم خوب است و هرکاری آن شبکه‌های بیرون مرز انجام بدهند، سیاه و نابوده است؟

- موسیقی لس‌آنجلسی یعنی چه؟ این قضاوت‌ها درست نیست. ما در داخل آهنگ‌هایی داریم که خیلی مبتذل‌تر از خارج از کشور است. در مقابل، آهنگ‌هایی در خارج از کشور داریم که خیلی فاخر است. بهتر است نگرشمان را عوض کنیم. محتوای آثار ربطی به تهران و لس‌آنجلس ندارد.

- متولیان فرهنگی جایگزین داشته باشند، کسی آثارش را به رسانه‌های خارج نمی‌دهد.

- مطرب کلمه بدی نیست، کسی که شادی بیاورد بالاترین سعادت را انجام داده است.

- برخورد دوگانه با ساز موسیقی را کنار بگذاریم. مرزهای منافات را مشخص کنند تا جوانان از این تضاد خارج شوند.

- صدا و سیما شکل ظاهری ساز را سانسور می‌کند اما محصول نهایی آن را که صداست، همه‌روزه پخش می‌کند.

- ترانه کجایی محسن چاووشی کار خوبی است.

- از وقتی آقای ظریف را دیدم، اعتقادم به مدرسه محل تحصیلم (مدرسه علوی) چند برابر شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سخنرانی چالشی ، تامل بر انگیز و جنجالی محمد درویش