امنی ویژن سنسور جدید ۱۶ مگاپیکسلی خود را با پشتیبانی از ثبت ویدیو‌های اسلوموشن و فناوری PureCel Plus-S معرفی کرد


شاید این روزها نام کمپانی سونی را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی سنسور برای گوشی‌های هوشمند بشناسیم، اما کمپانی آمریکایی اُمنی ویژن نیز از جمله‌ی تولیدکنندگان برتر سنسور های مورد استفاده در دوربین گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی امروز از سنسور جدید خود با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل رونمایی کرد.

امنی ویژن امروز از سنسور جدید خود را با نام OV16860 رونمایی کرد. این سنسور تصویر از نوع PureCel Plus-S بوده و رزولوشن آن ۱۶ مگاپیکسل است. در مقایسه با نسل پیشین این سنسور، قابلیت ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور تقویت شده که این موضوع به واسطه‌ی قابلیت خوانایی سریع‌تر با استفاده از پیکسل‌هایی است که هر یک ۱.۳ میکرون هستند. این سنسور قادر است در هر ثانیه‌ی ۴۵ فریم را به ثبت برساند. از جمله‌ی سایر قابلیت‌هایی که این سنسور قادر است از عهده‌ی آن‌ها برآید باید به پشتیبانی از HDR، فوکوس خودکار تشخیص فاز و امکان ثبت ویدیو‌های صحنه‌ی آهسته یا اسلوموشن اشاره کرد. برخورداری از چنین قابلیت‌هایی، این نسخه از سنسور امنی ویژن را به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل کرده است.

جیمز لیو، مدیر بازاریابی ارشد امنی ویژن در مورد شانس استفاده از این سنسور در گوشی‌های هوشمند بالا رده چنین اظهار نظر کرده است:

پیش‌بینی‌ها نشان از این دارند که درخواست بازار برای بهره‌گیری از سنسور‌های ۱۳ تا ۱۶ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند بالا رده با افزایش روبرو خواهد شد. گمانه‌ها حکایت از این دارد از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ استفاده از سنسور‌های ۱۶ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند بالا رده شاهد افزایش چشم گیر خواهد بود. همچنین باید به حوزه‌ی دوربین‌های موسوم به Action Cam نیز اشاره کرد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۱۹ میلادی میزان استفاده از سنسور‌ها با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در این دوربین‌ها با رشد همراه خواهد شد. نرخ بالای فریم OV16860، این سنسور را به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در اکشن‌کم‌ها و گوشی‌های هوشمند رده بالا کرده است.

سنسور جدید معرفی شده را باید اولین محصولی از سوی امنی ویژن خواند که با استفاده از معماری PureCel Plus-S این کمپانی توسعه خواهد یافت. این معماری از پیکسل‌هایی با سایز بالا بهره برده و همچنین شماری از بهبودها را در عملکرد سنسور در مقایسه با محصول پیشین این کمپانی ارائه می‌کند. هر یک از پیکسل‌های سنسور ۱۶ مگاپیکسلی پیشین امنی ویژن ۱.۱۲ میکرون بودند. با توجه به تغییرات اعمال شده، این سنسور در مقایسه با نسل پیشن نشان از بهبود ۴۰ درصدی در محیط‌های کم نور دارد.

همانطور که اشاره کردیم این سنسور 1/2.4 اینچی از ویدیو‌های اسلوموشن نیز پشتیبانی می‌کند. سنسور مورد نظر قادر است تصاویر و ویدیو‌ها با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی را با نرخ ۴۵ فریم در ثانیه ثبت کند. نرخ فریم ثبت ویدیو‌ها با رزولوشن 4k یا 2K برابر ۶۰ فریم در ثانیه و ویدیو‌های فول اچ دی ۱۲۰ فریم در هر ثانیه است. سنسور مورد نظر را می‌توان در ماژول دوربینی با ابعاد۱۰.۵ در ۱۰  و ۵ میلی‌متر قرار داد. انتظار می‌رود این تراشه در فصل جاری وارد فاز تولید انبوه شود.

اصلی‌ترین بازیگر در حوزه‌ی تولید سنسور‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، کمپانی ژاپنی سونی است که در واقع همین حوزه این کمپانی را سرپا نگه داشته است. سامورایی‌ها بیش از ۴۰ درصد بازار را در اختیار دارند؛ در رتبه‌های بعدی امنی ویژن و سامسونگ با در اختیار داشتن ۱۶ و ۱۵ درصد قرار گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
معرفی دوربین های Canon 5DS/5DSR با سنسور 50.6 مگاپیکسلی