سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جریمه نقدی و زندان برای والدینی که عکسهای خصوصی فرزندانشان را منتشر می‌کنند


جریمه نقدی و زندان برای والدینی که عکسهای خصوصی فرزندانشان را منتشر می‌کنندآی تی ایران/ دولت فرانسه به والدین فرنسوی هشدار داده است که انتشار عکس های خصوصی کودکان و نوزادان در فیس بوک ممکن است در آینده جریمه نقدی و حتی زندان برایشان به همراه داشته باشد.

طبق گزارش خبرگزاری گاردین، مقامات این کشور قانونی تصویب کرده است که طبق آن کودکان فرانسوی می توانند به دلیل انتشار عکس های زمان نوزادی خوداز والدین خود تا سقف ٤٥ هزار یورو غرامت دریافت کنند و یا آنهارا تا ١ سال به زندان بیندازند.

اریک دلکروکس،کارشناس قوانین و اخلاق سایبری ، در گزارش مجله Le Figaro اعلام کرد:

"در سال های آینده ، کودکان به راحتی میتوانند به دلیل انتشار عکس های زمان طفولیت خود، پای والدینشان را به دادگاه باز کنند. کودکان در سنین به خصوصی علاقه ایی ندارند که مقابل دوربین عکاسی ژست بگیرند و یا بی حرکت بمانند و عکس هایشان در شبکه های مجازی پخش شود."

اما نکته نگران کننده تری که در مورد این موضوع وجود دارد این است که افراد غریبه ممکن است از این عکس های منتشر شده سواستفاده کنند و یا در شبکه اینستاگرام خودرا به جای والدین جا زده و عکس ها را بدزدند که واقعا مسئله نگران کننده ایست
.

با این وجود تصویب قانونی توسط مقامات یک کشور که طبق آن والدین کودکان باید به دلیل افتخار به فرزندان خود توبیخ شوند چندان منطقی به نظر نیاید، اما خطر سواستفاده از عکس ها را نیز نمیتوان کم در نظر گرفت.همچنین با حذف تگ روی عکس های نوزادانی که به تازگی تصاویرشان به روی شبکه های مجازی منتشر شده ،عملا دنبال کردن و پیدا کردن افراد حقیقی غیر ممکن می شود.

این کارشناس می‌افزاید: به نظر من همه این ها از عواقب پیش بینی نشده ارتباط با رسانه های اجتماعی است. در دنیای غیر دیجیتال، هویت افراد ترکیبی ازسن، جنسیت،نژاد، پیشینه های فرهنگی-اقتصادی و ارزش های بومی است اما در دنیای مجازی همه چیز کافیست تایپ شود. به عبارت دیگر افراد دنیای مجازی افراد به همان شخصی تبدیل می شوند که میخواهند. و این بدین معناست که اشخاص به راحتی میتوانند هویت جعلی از خود ساخته و عیوب و نواقص خود را به راحتی پنهان کنند.

این مسئله آنجا نگران کننده تر می شود که بفهمیم هویت فردی ما توسط شخص دیگری مخدوش و یا دستکاری شده است حالا چه توسط والدینمان چه فردی غریبه و این مسئله ممکن است موجب خشم و ترس ما شود . باید برای اینگونه افراد راه حلی قانونی در نظر گرفته شود که بتوانند از آن طریق نگرانی خود را ابراز کنند.

در دنیای غیر دیجیتال افراد هویت دیگر اشخاص را تجربه می کنند یعنی با دیدن ما و اطلاعاتی که از ما دریافت می کنند ، درمورد ما قضاوت می کنند و حدس می زنند. ما با گذشت زمان یاد می گیریم چطور با این قضیه کنار بیاییم. اما در دنیای مجازی نسل جدید یاد می گیرد که هویت را به راحتی می توان در دنیای سایبری دستکاری و کنترل کرد و همانطوری نشان داد که همیشه باب میل بوده است . این مسئله تا حدودی برای ما غریب است.

ما چشم بسته درحال ورود به عصری هستیم که در آن عشق و عطوفتی که در پشت انتشار عکس نوزادان و کودکانمان نثار آنها می کنیم مستوجب تنبیه است و حتی برای آن قانون تصویب کرده ایم تا از هر زمان دیگری جلوی سواستفاده سودجویان را بگیریم.



منبع: آی تی ایران


ویدیو مرتبط :
پرداخت جریمه ی نقدی برای فعالیت های مذهبی در تاجیکستان