گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جنگل کاری مشارکتی، بهبود معیشت جوامع روستایی را در پی دارد


جنگل کاری مشارکتی راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی است. "مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان"

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، جنگل کاری مشارکتی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست و گفت: سیاست های سازمان جنگل ها بر مبنای حفاظت از سرمایه های ملی و انفال الهی با بهره گیری از مشارکت های مردم است.

داود زارع، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، در گفت و گو با ایسنا؛ اظهار کرد: سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر مبنای حفاظت از سرمایه های ملی و انفال الهی، با بهره گیری از مشارکت های مردم و جوامع محلی است.

وی افزود: با انجام طرح های مشارکتی، دو هدف اساسی را دنبال می کنیم که در مرحله نخست، صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و انفال الهی مد نظر قرار دارد. بهبود معیشت و تغییر الگوی اقتصاد جوامع روستایی و ساکنان مناطق جنگلی و مرتع داران استان، در اولویت دوم قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در خصوص طرح مشارکتی جنگل کاری در منطقه لیشک، از توابع شهرستان سیاهکل، به عنوان یک الگوی مشارکتی نام برد و گفت: طی هماهنگی ها و جلسات متعدد برگزار شده توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مردم منطقه و دهیاری روستای لیشک، با آموزش های لازم و ارایه شیوه های نوین طرح جنگل کاری در اراضی منابع طبیعی اطراف این روستا صورت خواهد گرفت و پیش از آن عملیات محصورسازی و منطقه بندی عرصه ها به انجام می رسد تا پس از جنگل کاری و غرس نهال در منطقه، حفظ و نگهداشت از عرصه به شایستگی و موفقیت انجام شود.

زارع با بیان اینکه قریب به 70 هکتار از اراضی جنگلی منطقه لیشک با نظارت کامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در اختیار دهیاری و اهالی این روستا قرار گرفته تا با غرس نهال، جنگل کاری و نگهداری از این عرصه، ضمن ایجاد اشتغال، با کاشت نهال های مثمر در سطحی معادل 20 درصد از کل عرصه و برداشت محصول آن به منظور بهبود معیشت خانوارهای دخیل در این طرح، از تمامیت عرصه های منابع طبیعی نیز به خوبی صیانت شود.


ویدیو مرتبط :
انتقاد از ضعف مدیریت،تبعیض و تسریع در بهبود معیشت مردم