فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همایش سلمان فارسی در مدائن برگزار شد


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این روزها که هجمه دینی بر ضد تشیع وجود دارد و بروز و وجود عنصری دست‌نشانده به نام داعش باعث تشویش اذهان عمومی دنیا نسبت به اسلام واقعی شده است، معرفی شخصیت سلمان فارسی، صحابی صادق نبی مکرم (ص) که مورد احترام همه فرق اسلامی است، می‌تواند بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

به همین منظور، همایش «سلمان میعادگاه ادیان» با عنوان فرعی «اندیشه، اصلاح و تمدن» در مدائن عراق برگزار شد.

بنا بر اعلام این خبر، مقالات متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. علاوه بر آن تعدادی از مقالات برگزیده به صورت سخنرانی در این همایش ارایه شد. نمایندگان سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در عراق، سران قبایل، مذاهب و فرق و ادیان مختلف عراق، از جمله شرکت‌کنندگان در این همایش بودند.

سخنرانان از ادیان و مذاهب مختلف در مورد شخصیت والای صحابی رسول مکرم اسلام (ص) مطالبی را بیان کردند و همچنین مداحان اهل بیت (ع) در مظلومیت این صحابی عظیم‌الشأن مدیحه‌سرایی کردند.

این خبر می‌افزاید، سلمان فارسی در دوران حیات پیامبر (ص) از یاران بزرگ و مورد علاقه ایشان بود تا جایی که پیامبر (ص) درباره‌اش فرمود: «سلمان از ما اهل‌بیت (ع) است». مقبره این صحابی پیامبر (ص) در شهر مدائن واقع در جنوب بغداد قرار دارد.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
حکومت سلمان فارسی در مدائن به دستور چه کسی بود؟