حملات گسترده فرانسه علیه داعش/اخبار ضد و نقیض از بازداشت مظنون تحت تعقیب حملات پاریس+ فیلم و تصاویر


فرانسه با اشاره به حملات پاریس تأکید کرد واکنش کشورش علیه تروریسم فراگیر خواهد بود و حامیان تروریسم و دستان پشت پرده را شناسایی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  "خبرگزاری فرانسه،" وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد 10 جنگنده بمب افکن این کشور روز یکشنبه با 20 بمب شهر رقه پایگاه گروه تروریستی داعش را در شمال سوریه هدف قرار دادند.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "داعش از نخستین موضعی که هدف قرار گرفت و تخریب شد به عنوان مرکز فرماندهی، جذب نیرو و انبار سلاح و مهمات استفاده می کرد.  12 هواپیما از جمله 10 جنگنده که هم زمان از امارات عربی متحده و اردن به پرواز در آمدند 20 بمب پرتاب کردند.

وزارت دفاع فرانسه افزود: "این عملیات که روی مناطقی از قبل شناسایی شده در ماموریت های فرانسه برنامه ریزی شده بود، با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام شد."

16:01 یک مسئول بلندپایه ترکیه اعلام کرد: دو بار در مورد یکی از عاملان حملات پاریس که هویتش شناسایی شده، به مقامات فرانسه اطلاع داده بودیم، ولی آنها جدی نگرفتند.

15:44 نامزدهای مخالف حزب حاکم دو روز پس از وقوع خونبارترین حملات تروریستی فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور را آماج حملات خود قرار دادند.

15:44 نیویورک‌پست: واکنش اولاند به حملات تروریستی پاریس، اوباما را احمق جلوه می‌دهد.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

14:32 در حالیکه منابع خبری گزارش داده بودند "صلاح عبدالسلام،" مظنون تحت تعقیب حملات پاریس بازداشت شده است؛ رسانه‌های بلژیکی این خبر را تکذیب کردند.

اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از "دادستانی کل" بلژیک، اعلام کرد 5 نفر از 7 نفری که به دست داشتن در حملات پاریس متهم بودند آزاد شدند. یکی از این افراد آزاد شده، برادر یک از افراد انتحاری است.

14:18 رادیو آر تی ال فرانسه اعلام کرد احتمال می رود یک شهروند بلژیکی، مغز متفکر حملات پاریس بوده باشد.

14:16 وزیر کشور فرانسه با اشاره به حملات پاریس تأکید کرد واکنش کشورش علیه تروریسم فراگیر خواهد بود و حامیان تروریسم و دستان پشت پرده را شناسایی خواهند کرد.

14:15 دیدبان حقوق بشر سوریه از حمله جنگنده های فرانسه به انبار سلاح و پادگان های داعش خبر داد.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

13:42  نخست وزیر رژیم صهیونیستی از محمود عباس خواست همانطور که حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده است، انتفاضه فلسطینی‌ها را نیز محکوم کند.

13:31 تعدادی از گروه های مسلمان فرانسه حملات تروریستی مرگبار در قلب پاریس را به شدت محکوم کردند.

13:06 دادستان فرانسه اعلام کرد یکی از بمب گذاران پاریس، پیشتر مظنون تروریستی بوده است

12:38 گاردین گزارش داد غربی ها، حملات تروریستی پاریس را به نفع خود مصادره کرده اند

12:06 وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد در مورد سرنوشت اسد توافق صورت نگرفته است.

11:14 مجله تایم در گزارشی به راه‌های مقابله با داعش و احتمال شکست خوردن طرح ائتلاف علیه این گروه تروریستی پرداخت.

11:13 پلیس فرانسه با حمله به گروه های اسلامی، ده ها نفر از آنها را بازداشت کرد.

11:05گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی جدید در توییتر، دوباره فرانسه را تهدید کرد.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

11:04 دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنانی گفت ضرورت دارد برخی اهداف در سوریه بمباران شود و ما پارلمان را به انجام این کار راضی خواهیم کرد.

10:37  نخست وزیر فرانسه اعلام کرد حملات پاریس از سوریه برنامه ریزی شده بود.

09:47 پس از حملات پاریس، "مسلمانان تروریست نیستند" برای دومین روز متوالی در صدر فهرست پرکاربردترین هشتگ های توییتر قرار گرفت. 

09:18 رئیس جمهور آمریکا بر افزایش تلاش ها برای از میان برداشتن داعش تأکید کرد.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

داعش مسئولیت حملاتی را که جمعه شب در پاریس به کشته شدن 129 نفر و زخمی شدن 350 نفر منجر شد را به عهده گرفته است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با توصیف کردن حملات پاریس به عنوان اقدام جنگی، هشدار داده است کشورش در همه جبهه ها در داخل و خارج بی رحمانه علیه داعش اقدام خواهد کرد . 

همچنین شبکه سی ان ان اعلام کرد جنگنده های فرانسوی مواضع داعش را در 20 نقطه بمباران کردند . این شبکه در خبر دیگری اعلام کرد قبل از انجام این عملیات، آمریکا اطلاعات مربوط به محل تجمع داعش را در اختیار فرانسه قرار داده است. این شبکه همچنین گزارش داد داعش اعلام کرد حمله جنگنده های فرانسوی به مواضع این گروه هیچ تلفاتی در بر نداشته است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد: احتمال می رود طراح اصلی حملات پاریس، جوانی 26 ساله به نام "عبدالسلام صلاح" بوده باشد.

به گزارش این شبکه؛ بازرسان بر این باورند عبدالسلام صلاح بیست و شش ساله مغز متفکر حملات پاریس و احتمالاً کسی بوده که همه این اتفاقات را طراحی کرده است. او در بروکسل بدنیا آمده است. پلیس فرانسه روز گذشته هویتش را افشا و او را تحت تعقیب قرار داد.

وی در اویل هفته گذشته در بلژیک دو خودرو را اجاره کرده است. خودروهایی که در حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفتند. 

این حملات را سه گروه تروریستی انجام دادند.

آغاز حملات گسترده فرانسه علیه داعش/ جوان 26 ساله، طراح حملات پاریس + فیلم

ابتدا گروه نخست که از سه عامل انتحاری تشکیل شده بود، در ورزشگاه «استاد دو فرانس» عملیاتشان را آغاز کردند. آنان در حد فاصل ساعت بیست و یک و بیست دقیقه تا ساعت بیست و یک و پنجاه و سه دقیقه، همزمان با مسابقه فوتبال دوستانه تیم های ملی فرانسه و آلمان، در نزدیکی ورزشگاه کمربندهای انفجاری شان را منفجر کردند. دو گذرنامه- یکی مصری و دیگری سوری- در این مکان پیدا شده است. هنوز مشخص نیست این گذرنامه ها به آنان تعلق داشته یا به سرقت رفته اند. 

همزمان در پاریس، گروه دوم، متشکل سه یا چهار نفر، در خودرویی که در بلژیک اجاره شده بود، دست به کار شدند.

در حالیکه ساعت بیست و یک و چهل دقیقه را نشان می داد، خودرو در مقابل سالن اجرای موسیقی باتاکلان توقف می کند. تروریست ها با سلاح کلاشنیکف و کمربند انفجاری داخل سالن نفوذ کردند و دست کم نود نفر را از پای در آوردند. 

دو تروریست خود را در جریان حمله منفجر کردند و فرد سوم نیز هدف تیراندازی نیروهای پلیس قرار گرفت.

در ساعت بیست و یک و بیست و پنج دقیقه نیز، سومین گروه تروریست ها، متشکل از دو یا سه نفر از جمله عبدالسلام صلاح، دارای سلاح کلاشنیکف در ناحیه های ده و یازده پاریس حمله اش را اجرا کردند.

آنان در خیابان بیشا (BICHAT) به سوی اولین تراس شلیک کردند که براثر آن پانزده نفر کشته شدند. در ساعت بیست و یک و سی و دو دقیقه، آنان در خیابان فونتن او روا (FONTAINE-AU-ROI) دومین تراس را هدف قرار دادند. نتیجه این حمله نیز پنج کشته است. ساعت بیست و یک و سی و شش دقیقه نیز مهاجمان به خیابان شارون رفته و هجده نفر دیگر را کشتند.

بنابراین این گروه تنها در مدت یازده دقیقه سه نقطه پاریس را هدف قرار داد.

همزمان در ساعت بیست و یک و چهل دقیقه در بلوار ولتر در نزدیکی سالن اجرای موسیقی باتاکلان، ابراهیم، برادر عبدالسلام صلاح در وسط خیابان خود را منفجر کرد.

خود عبدالسلام صلاح نیز سوار بر خودرویی سیاه رنگ به سمت شهر مونتروی فرار کرد. 

خودروی او شب گذشته کشف شد. بازرسان در داخل آن سه قبضه سلاح کلاشنیکف ضبط کردند.

گمان می رود دو همدست عبدالسلام صلاح، او را با خودرویی دیگر از مونترو به بلژیک انتقال داده اند. این دو نفر در بلژیک دستگیر شدند اما عبدالسلام صلاح همچنان فراری است.

در حال تکمیل...

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
حملات کوبنده فرانسه علیه مواضع داعش فیلم گلچین صفاسا