برنامه جدید بسیج برای گسترش مهدهای قرآنی


به گزارش مشرق، مینو اصلانی گفت: تفاهم نامه‌ای در مورد تأسیس و راه‌اندازی مهدهای قرآنی با سازمان بهزیستی منعقد کردیم که بر اساس این تفاهم‌نامه بسیج در سطح مساجد کل کشور این مجوز را دارد که مهدهای مساجد را راه‌اندازی کند و با تولید محتوا و تولید کتاب‌ة ای مورد نیاز و تربیت مربی بتواند در سطح وسیعی مهدهای مساجد را گسترش دهد در واقع این مجوز از سوی سازمان بهزیستی داده می‌شود که به عنوان متولی و مرجع صدور مجوز است این امکان برای ما فراهم شده است که بتوانیم مهدها را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ستادی با حضور رئیس سازمان بهزیستی، رئیس بسیج جامعه زنان و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که به صورت فصلی این جلسات تشکیل و مطالب مبادله می‌شود، همچنین بسیج سالانه گزارش مهدها را به سازمان بهزیستی می‌دهد و بهزیستی پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: هم اکنون 2 هزار و 500 مهد قرآنی در سراسر کشور فعال است که بیش از 230 مورد از این‌ مهد‌ها در تهران بزرگ فعال است همچنین امسال 12 جلد کتاب خاص این مهدها  توسط بسیج جامعه زنان تدوین شد که در نوع خود ارزشمند است و کارشناسان حوزه کودک هم آنها را تأیید کرده‌اند.

اصلانی تصریح کرد: این کتاب‌ها به محضر مقام معظم رهبری نیز تقدیم شده است که بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت و آنها را به نوه‌های بزرگوارشان تقدیم کردند.


ویدیو مرتبط :
تلاوتی از مسابقات قرآنی بسیج شهرستان دیّر